Weer wat kleine stapjes. In meerdere betekenissen.
Hieronder het dashboard. Daarin zijn wat kleine verdiepingen uit geëtst. Dit deel moet later in satijn (halfmat) zwart gespoten worden.
In die verdiepingen worden aan de achterzijde onderstaande onderdelen gelijmd. Dat worden de achterkanten van de instrumenten. En die moeten apart in aluminium gespoten worden. Die wat grotere, of minder kleine, aan de linkerkant bestaat uit 2 delen die op elkaar gelijmd zijn.
Ik plak dergelijke delen op afplakband wat ik als een soort dubbelzijdig plakband op een ondergrond plak.
Daardoor raak ik die delen niet kwijt, en blaas ik ze ook niet weg als ik ze met de airbrush van de aluminium kleur voorzie.
Hieronder een deel van de voorwielophanging. De bramen verwijderd, en gepolijst. Dat is het mooie van metaal modellen. Dit deel wordt niet geverfd, en een echtere metaalkleur krijg je niet.
Ook hier weer passen. Wederom hulde aan deze kitmakers. Fantastische detaillering, en deze delen passen perfect.
Nog even passen met de carrosserie erop. Nog steeds goed passend allemaal.
Dan nog even een andere vaardigheid die weer nodig is. Het omvouwen van in dit geval de uiteinden van de ophanging.
Ik gebruik daarvoor plastic kaartjes. Van het model betaalpas. Ik leg er 1 onder het om te vouwen deel, en met een ander druk ik het vrijliggende deel naar beneden.
Zo krijg ik het eerste deel van de buighoek.
Vervolgens de card aan de bovenkant, met de zijkant van de card weer tegen het nu iets omhoog gevouwen deel. De rand van zo'n card is precies haaks. Ik duw dan tegen het opstaande deel aan, tot ie tegen de card staat. Nu zijn de delen precies haaks omgebogen.
Op de vouw is een deel uit geëtst, zodat het deel op de goede plek buigt.
Het moet wel in 1 keer goed. Iets te veel heen en weer buigen, en het deel breekt af. Bij 0,1 mm metaaldikte op die dunne plaats heb je heel snel metaalmoeheid bij buigen.
Je moet even weten hoe het moet, en dan is dit eigenlijk niet heel moeilijk.
Tot een volgende keer maar weer.