Hallo allemaal.
Al weer meer dan 3 mnd geleden dat ik hier een update heb geplaatst.
Het heeft dan ook zeker 3 maand geduurd voordat ik een bestelling binnen heb gekregen die ik nodig heb voor de afwerking van deze VW T1 bus.
En net als bij vele anderen in de vakantie maar weinig gedaan omdat het te heet was om de airbrush te gaan gebruiken.
Toch wel enige voortgang geboekt en die zal ik met jullie delen.
Afgelopen paar dagen toen de temperatuur toch wel een stuk was gedaald 's avonds het chassis in de grondverf gezet en hier en daar al wat plekjes bijgewerkt met een stukje schuurpapier/
Ik heb tevens ook maar eens bekeken hoe de Orange pearl verf tot z'n recht komt op deze licht grijze ondergrond.
Daarvoor heb ik het buizen frame gespoten dat in de cabine komt, conclusie is dat ik alle delen die oranje moeten worden eerst wit ga spuiten
zodat de oranje keur een stukje levendiger wordt dan je hieronder kan zien.
Ik heb toen maar een start gemaakt met het Porsche motorblokje dat in deze T1 ligt.
Deze heb ik eerst met de airbrush een laagje Revell nr. 91 (ijzer metallic) gespoten, dat is niet de juiste kleur maar dat doe ik om het blokje meerdere
kleuren te geven zodat het wat meer gaat "leven".
Vervolgens heb ik gewoon met een dun penseel en Revell nr 90 (metallic Silver) het blokje aan alle kanten "bijgewerkt".
De bovenzijde van het blok moet ongeveer dezelfde kleur krijgen als de oranje buitenzijde van de T1, hieronder te zien, door de lichtinval waarschijnlijk
een stukje te licht.
Ik heb het blokje afgeplakt om het oranje te spuiten e daarna ben ik alle details gaan aanbrengen zoals een extra leiding op de achterzijde en
een paar ronde ronde schijfjes waarvan dr 1 rood is.
En zo staat het blokje er dan bij:
Het uitlaat spruitstuk is geverfd met een mix van Humbrol 186 (Matt bruin) en een druppeltje zilver metallic (nr 90 Revell) om
er een metaal glans aan te geven.
De ventilator bladen heb ik in de hoeken voorzien van een lichte zwarte wash om het meet structuur te geven en om het oranje geheel
te breken (normaal zou je erdoor heen moeten kunnen kijken maar dat gaat hier dus niet)
Dan zit er op deze motor ook een conventionele stroom verdeler met z'n typische bruin/rode kleur.
Het is maar een klein onderdeeltje waar in het echt 7 stroomkabels in/uit komen en daarvoor heb ik toch maar even
de loeplamp erbij gepakt....
Ziet er zo uit na het boren van 7 0,5mm gaatjes , het plaatsen van 3 korte en 3 lange stukjes kabel.
De zilveren manchetjes om de kabels heen worden straks de bougie-doppen die op het klepdeksel ook een boorgaatje hebben gekregen.
De stroomverdeler was niet uitgerust met een voorontstekings module (dat ronde platte busje aan de zijkant) die heb ik van de stroomverdeler
af gesneden die bij de T1 bus wel in de doos zat.
fotos door de loep lamp:
en 1 tje zonder loep:
Ook de overige onderdelen die er op moeten komen zijn van een laagje verf voorzien, straks moet er nog het een en ander
gescratched worden omdat het er nu nog iets te simpel uit ziet.
Het oranje onderdeel is de bobine, daar moet de 7e stroomkabel op komen die naar de stroomverdeler gaat.
Dar was het voor deze keer.