Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 6:19 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: MINI Cooper S R53
BerichtGeplaatst: wo 27 sep, 2017 9:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 maart, 2015 10:43 am
Berichten: 342
sander1984 schreef:
Ik ga vanuit dat het met spuitbussen van de gamma eenzelfde resultaat geeft, of ben je bang dat de verf dan beter dekt en zo de lijnen minder scherp maakt?

Achteraf had ik de decals moeten plakken alvorens blanke lak te spuiten. Ze blijven nu amper zitten. Iemand nog tips voor deze situatie?


Dat is ook afhankelijk van de kleur, ik merk dat blauw verder terugloopt dan bijvoorbeeld zwart of wit. Geen idee hoe dit komt. Daarnaast is de lak sowieso iets dikker dan wanneer je met een air-brush spuit dus vandaar dat ik benieuwd ben of dit ook werkt, we gaan erachter komen :wink:

Klopt, decals moeten inderdaad onder de blanke lak. Wat je kunt doen is de decals eraf halen als ze toch al los zitten en met een heel klein beetje blank opdrogende lijm vast plakken. Let op want door de lijm zijn de decals extra slap en dus kwetsbaar.

Ik zie nu dat je de achterlichten ook als decal hebt geplakt. Had je dit niet beter kunnen schilderen en een transpirant kapje erover kunnen maken? Zou het een stuk realistischer maken.

_________________
"Iets wat op voorraad ligt, roeleert niet."


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MINI Cooper S R53
BerichtGeplaatst: wo 27 sep, 2017 10:13 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 1:11 am
Berichten: 42
Bor_ schreef:
sander1984 schreef:
Ik ga vanuit dat het met spuitbussen van de gamma eenzelfde resultaat geeft, of ben je bang dat de verf dan beter dekt en zo de lijnen minder scherp maakt?

Achteraf had ik de decals moeten plakken alvorens blanke lak te spuiten. Ze blijven nu amper zitten. Iemand nog tips voor deze situatie?


Dat is ook afhankelijk van de kleur, ik merk dat blauw verder terugloopt dan bijvoorbeeld zwart of wit. Geen idee hoe dit komt. Daarnaast is de lak sowieso iets dikker dan wanneer je met een air-brush spuit dus vandaar dat ik benieuwd ben of dit ook werkt, we gaan erachter komen :wink:

Klopt, decals moeten inderdaad onder de blanke lak. Wat je kunt doen is de decals eraf halen als ze toch al los zitten en met een heel klein beetje blank opdrogende lijm vast plakken. Let op want door de lijm zijn de decals extra slap en dus kwetsbaar.

Ik zie nu dat je de achterlichten ook als decal hebt geplakt. Had je dit niet beter kunnen schilderen en een transpirant kapje erover kunnen maken? Zou het een stuk realistischer maken.


Goed in de gaten houden dat je met de spuitbus voldoende afstand neemt. Dat is ook de reden dat ik zo veel lagen heb aangebracht om het heel dun te houden.
Ik ben benieuwd naar je ervaring straks.

Bedoel je met de transparante lijm dat je die aanbrengt aan de achterkant, of dat je 'm in en badje laat opdrogen en er zo dus een filmpje overheen komt?

Dat van dat kunststof over de achterlichten is een super idee. Denk dat als je dat over deze sticker heen plaatst, het resultaat heel echt is. Even bedenken waar ik dat van ga knippen / maken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MINI Cooper S R53
BerichtGeplaatst: wo 27 sep, 2017 10:44 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 1:11 am
Berichten: 42
Afbeelding
De zwarte randen van de spatborden nu helemaal strak gemaakt.
(Let even niet op de decal waarbij het plak nog overal zit.)

Afbeelding
Inmiddels ook al wat verder met de voorzijde. Kentekenplaathouder ook zwart gemaakt en de onderste grill middels de printer.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MINI Cooper S R53
BerichtGeplaatst: wo 27 sep, 2017 14:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 maart, 2015 10:43 am
Berichten: 342
sander1984 schreef:
Bedoel je met de transparante lijm dat je die aanbrengt aan de achterkant, of dat je 'm in en badje laat opdrogen en er zo dus een filmpje overheen komt?


Decal eraf halen, met een pincet vast houden. Heel klein beetje revell clear (of ander merk transpirant opdrogende lijm) op het decall aanbrengn en vervolgens direct, goed op de definitieve locatie aanbrengen. Je kunt het decal niet meer verplaatsen zoals je normaal zou doen.

sander1984 schreef:
Dat van dat kunststof over de achterlichten is een super idee. Denk dat als je dat over deze sticker heen plaatst, het resultaat heel echt is. Even bedenken waar ik dat van ga knippen / maken.


Ik gebruik 100% transpirant A4 formaat kaft folie. Wordt normaal gebruikt om kaften van te maken voor inklembare ringmappen.
Voor op dit soort ringbanden:
Afbeelding

Zeer stevig spul. Om het extra realistisch te maken, ga met een zwarte stift langs de randjes.

Succes!

_________________
"Iets wat op voorraad ligt, roeleert niet."


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MINI Cooper S R53
BerichtGeplaatst: za 30 sep, 2017 16:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 1:11 am
Berichten: 42
Nog niet heel veel verder.
Die wielen uit Japan duren een eeuwigheid zo..

Afbeelding
Enkel de lensjes een blauwe gloed gegeven om zo de xenon wat na te bootsen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MINI Cooper S R53
BerichtGeplaatst: za 30 sep, 2017 21:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 1:11 am
Berichten: 42
Rob, bedankt voor je tips mbt achterlichten
Inmiddels de achterlichten wat bewerkt. Randen op de pc wat donkerder gemaakt wat toch iets realistischer over komt.
Tevens een transparant stukje folie over de sticker heen geplakt zodat het meer diepte en glans geeft.

Afbeelding

Afbeelding
Op de foto lastig te zien, maar meer kan ik er niet van maken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MINI Cooper S R53
BerichtGeplaatst: wo 04 okt, 2017 13:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 1:11 am
Berichten: 42
Velgjes zijn binnen :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even een test-fit. Nu de maten doorgeven aan de 'bandenboer'


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MINI Cooper S R53
BerichtGeplaatst: wo 04 okt, 2017 14:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 maart, 2015 10:43 am
Berichten: 342
Gaat helemaal goedkomen, velgen staan super. Voor mijn 1:1 heb ik deze destijds ook overwogen, toch voor de CR01 gegaan.

Hier zitten normaal toch al banden bij?

_________________
"Iets wat op voorraad ligt, roeleert niet."


Laatst bijgewerkt door Bor_ op do 05 okt, 2017 10:24 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MINI Cooper S R53
BerichtGeplaatst: wo 04 okt, 2017 16:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 1:11 am
Berichten: 42
Ja ik vind het ook een erg mooi model. Niet te schreeuwerig en toch dik!

Er zitten geen banden bij. De velgjes zijn 2-delig. Dus los hart.
Wel zitten er metalen ventielen bij a 1,5mm haha. Wel gaaf.

De bandjes laat ik 3d printen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: MINI Cooper S R53
BerichtGeplaatst: di 10 okt, 2017 22:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 1:11 am
Berichten: 42
De pen van molotow eens geprobeerd.

Afbeelding
Echt super wat looks betreft. Tankdop en deurgreep.
Enige nadeel vind ik dat het heel moeilijk te doseren is. Zeker op smalle vlakken, je knoeit er heel snel mee.
Had gehoopt dat je met de 1mm heel precies kon werken. Ook voor de raamlijsten voor de Golf Mk1 in mijn andere topic ben ik bang dat het amper gaat lukken om strakke lijntjes te krijgen.

Mocht iemand tips hebben, graag!

Afbeelding
De rand van de grill ook gedaan. Op de motorkap zitten decals van de Golf, die ik bij het maken van de foto vergeten was weg te halen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement