Intussen weer 8 maanden verder, jeetje...
Auto's gaan niet vlot bij mij, maar ik heb ook tig dingen tegelijk op m' n tafel liggen...
We zijn echter wel weer een stuk verder. Om te beginnen bij de puntjes van de ophanging die Tankard ook al had aangekaart.
Als eerste heb ik de voorkant wat laten zakken door de spindels te verhogen:
Ik heb de spindel eraf gezaagd, en met een pen-gatverbinding een nieuwe spindel hoger op de as aangebracht.
Daarna heb ik de achteras aangepast. de kont mocht wat omhoog en de achteras mocht ook een stukje naar voren:
Ik heb uit plastic plaat van 0,5mm dik ruwweg vierkantjes gesneden en daar 4 blokjes van 1mm dik van gemaakt (op de foto heb ik ze nog niet op maat gevijld), en op de steunpunten van de bladveren gelijmd. In mijn ogen is de verhoging precies goed zo. De as heb ik ook gelijk een klein stukje naar voren verplaatst, en ook al zie je duidelijk dat de as niet meer op lijn zit met bevestiging op de bladveren, dat gaat straks toch verborgen achter de trommelremmen, dus dat laat ik zo (al zou ik op zich gek genoeg zijn om de bladveren te scratchen).
Ik ben wel tevreden over het eindresultaat, en even ter vergelijking met hoe het eerst was:
Voor:
Na:
Tevens heb ik de body opnieuw gespoten. ik was niet tevreden met de kleur, het moest donkerder blauw worden. Ik heb dus een potje Alclad Candy Cobalt Blue aangeschaft.
Bron:
http://www.boutiqueaerographe.comDat is de kleur waar ik naar opzoek was, en ik ben heel benieuwd hoe het eruit gaat zien. Intussen heeft de body een schuurbeurt en een laag primer gehad en ben ik een avondje bezig geweest de 'orange peel' eruit te krijgen en staat de Charger sinds gisteren in een laag AK Polished Aluminium.
Vanavond eens kijken of ik een eerste laag Cobalt Blue kan aanbrengen.
Danny