Hallo allemaal, bedankt voor de positieve reacties.
Het is weer tijd voor een update.
Wederom een aantal verschillende dingen door elkaar heen; als ik met het ene niet verder kan dan ga ik maar met iets anders aan de slag, er is nog een heleboel te doen.
Allereerst de linker deur dorpel, degene waar de uitlaat doorheen loopt.
die van de bouwkit zelf voldeed niet dus dan maar een nieuwe scratchen.
Dit is het origineel:
En dit is wat ik ga doen, even een paar tekeningetjes gemaakt:
Ik ga de dorpel opbouwen uit meerdere lagen plastic sheet.
Het middelste gedeelte is de lengte van de gehele dorpel; sheet van 0,8mm dik.
de losse deeltjes van de uitlaat zijn ook allen 0,8 mm dik.
De losse deeltjes zijn dus voor onder en boven gelijk.
De bovenste twee eerst op elkaar lijmen, en 1 zijkant schuin afschuren:
Met de andere stukjes exact hetzelfde gedaan.
Nu maak ik eerst het middelste gedeelte, de totale lengte van de dorpel zelf, met daarop de schets van de verdikkingen.
De stukjes uitlaat die schuin lopen moeten aan beide zijden schuin worden afgeschuurd:
Daarna kunnen de stukjes pas worden gemaakt op de dorpel, eerst de bovenzijde:
En daarna ook de onderzijde en de teveel aan overlengte met een klein beetje overschot weg halen:
Daarna het uitlaat-einde netjes glad schuren tot je gelijk bent met de dorpel:
En nog even het steunpunt van de radiator aan de achterzijde geplaatst en twee gaatjes geboord, dat moet nog worden geschuurd:
Und fertig ist der Dorpel mit auspuff...
Volgende wat ik heb gedaan is de ventilatie openingen in de motorkap.
Ik had de oude/verkeerde "vleugels" al verwijderd:
En daar moesten dus nieuwe in komen te zitten.
Maar wat er een hoop niet weten en wat op de meeste fotos niet te zien is , is dat er aan de onderzijde van de motorkap een lucht geleider zit die de warme lucht, die vanuit de intercoolers komt, door de motorkap naar buiten lijdt.
Je ziet hieronder de motorkap met de neus omhoog liggen, echt duidelijk is niet hoe de lucht tunnel eruit ziet.
Even druk aan het zoeken geweest op internet en ja hoor daar is ie dan:
Het is dus een vrij simpele constructie waarvan ik een klein tekeningetje heb gemaakt:
Dit is het geworden:
Straks als de motor ook gereed is moet er aan de linkerzijde (omcirkeld op de tekening) nog een stukje worden verwijderd omdat daar een koelleiding van de intercooler zit.
En daarna heb ik de nieuwe vleugeltjes gemaakt met een dwars steun eronder:
Even het origineel erbij:
En van voren:
Ik vond de vleugeltjes aan de bovenzijde van de motorkap overigens iets te kort (in hoogte) dus daar heb ik naderhand nog een klein stripje bovenop gelijmd, heb er nog geen foto van gemaakt.
En omdat ik nu toch met de voorzijde van de body bezig was heb ik meteen maar de voor-spatborden voorzien van een oplegrand voor de motorkap, en de windsplitters die op de voorkant van de auto zitten.
Op onderstaande foto zie je de oplegrand op het origineel:
En hier zie je de windsplitters op de motorkap:
Die heb ik dus beide aan het spatbord gemonteerd:
foto oude situatie:
En hier de nieuwe situatie-fotos:
Dan ben ik ook nog even bezig geweest met de bodem beschermplaat die ter hoogte van de achteras zit, deze:
En hier ligt de plaat op de grond:
Dit is mn bodemplaatje:
Ik heb de vorm gemaakt door een plastic buisje onder een hoek af te snijden:
En de andere zijde:
En naderhand nog even een montagerandje eromheen, hij moet nog fijn worden afgewerkt:
Ook nog even het stoeltje onderhanden genomen.
Die heeft aan de zijkanten geen doorvoer voor de gordels, hieronder duidelijk te zien:
Dus eerst gaatjes boren 3x en dan met een mesje de stukjes ertussen doorsnijden:
En dan is dit het eindresultaat:
Dan heb ik ook maar eens de airbrush te hand genomen om een aantal onderdelen van een grondverflaag te voorzien.
Enerzijds om te zien of er nog geschuurd moet worden anderzijds omdat ik anders niet verder kan met de bouw.
Zo heb ik ook het middelste gedeelte van het chassis in de primer gezet en ook al zwart gespoten, ondertussen is er al weer een tweede laag zwart aangebracht.
Ik was er bang voor dat ik niet alles zou kunnen spuiten omdat alles in elkaar gelijmd zit en er dus weinig ruimte is om te spuiten.
Gelukkig ben ik in het bezit van een airbrush met ingebouwd verf reservoir zodat ik mn spuit door het chassis heen kon steken tijdens het spuiten.
Zoals gezegd dit is slechts de eerste laag die erop zit.
Zo dat was het voorlopig weer even, leek me ook wel genoeg.
Tot de volgende update.