Thanks!
Even een verslag in twee delen dus ... waar waren we gebleven ...
Achterwielophanging; Het ashuis wordt aan de bovenkant ook in bedwang gehouden door een reactiestang.
Deze zit verstelbaar aan het buizenframe. Dit was lang tijd categorie 'lastige dingetjes die schuiven we door'
Maar uiteindelijk moet er toch iets mee.
Aan het buizenframe zit een bakje waar de reactiestang op 4 hoogtes in vast kan worden gezet.
Begonnen met 4 schijfjes Ø 1mm staf op een plaatje 0,25mm styreen, daarna gaatjes erdoor. En dat 8x4 is 32x
Ik haat seriebouw
Om het allemaal op de juiste dikte te kunnen schuren is een aanslagje gemaakt van een paar strookjes styreen.
Hierdoor kan ik met schuurpapier (blauwe randje) en m'n schuurklosje nooit te ver schuren.
Hierna kunnen de onderdelen 2 aan 2 op elkaar geplakt worden en in vorm gesneden worden:
De reactiestang zit ook in de kit, alleen daar zitten de 'bakjes' eeu ... dikke blokjes op de stang vast.
Daarom een iets slankere versie zelf uit styreen gemaakt:
Eindjes platgeknepen met een tangetje. En zo zit het dan uiteindelijk aan het buizenframe:
De reactiestang zit aan de andere kant bovenop het ashuis ook in een interessante constructie vast:
En zo ziet het er uit met de reactiestang:
Al afsluiting eindelijk eens een beetje succesvol bezig geweest met zelfklevend Alu folie;
Mijn eerdere ervaringen met BMF enzo waren niet echt overweldigend positief.
Maar nu met dikker folie van de bouwmarkt geprobeerd de uitlaat in te pakken.
Deze uitlaat is in het 'echie' nogal glanzend, de uitlaat uit de kit had ook nogal scherpe verdikkingsranden
terwijl de echte demper uit geperst metaal veel vloeiender randen heeft.
Met wat hulpstukken deze klus aardig weten te klaren:
Als laatste de zijranden van een extra strookje alufolie gemaakt dat oversteekt.
Omdat het folie dan erg kwetsbaar is en snel knikt, deze randen aan de binnenkant ingesmeerd met secondelijm.
Dit gaf een steviger resultaat. Daarna nog een stukje Sprue erin gelijmd en daarin -na het weekmaken met plasticlijm-
een lasnaadje aangebracht:
Ook de uitlaatbuizen kregen een lasnaad-aansluiting:
En met wat zilververf ziet het er dan zo uit:
En hier het redelijk geslaagde resultaat:
Uiteindelijk wordt dit qua kleur nog flink onderhanden genomen, dit is de basis.
Het lijkt makkelijk als je het zo ziet maar dit was weer de derde poging die pas toonbaar was.
Zelfklevend folie is nog steeds niet zo mijn ding. Respect voor iedereen die 'even' BMF aanbrengt.
Vergeet nog bijna mijn beugeltje voor de olietank ...
Deze moest afneembaar blijven omdat ik anders na uiteindelijke montage het olievat niet meer langs het uitlaatspruitstuk krijg.
Wordt nog een aardige uitdaging om dadelijk alle gespoten delen zonder beschadigingen in elkaar te schuiven.
Maar da's voor -iets
- latere zorg
Nou dat was het dan weer ...
Odorf