Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 6:20 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 340 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 34  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 18 jan, 2015 2:26 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Bedankt allemaal, bijna gek geworden, maar dat duwtje in de rug deed goed.

Ik heb de aanluitingen van het luchtfilter aan de kant gelegd, even wat nieuws proberen:

En eigenlijk ging het nu best goed. :D

Ik begon met wat schijfjes en een kronkel ...

Afbeelding

Deze kronkel of spiraal werd in stukjes 'gechopt'

Afbeelding

En op het -soort van- ronde schijfje geplakt
Tweede schijfje ertegenaan ... ziet er nogal lomp uit ...

Afbeelding

En in de boormachine ...

Afbeelding

Dan m'n mesje ertegen tijdens het draaien ... levert onderstaand resultaat op:

Afbeelding

Afbeelding

En dan krijg je een geventileerde remschijf, (die van de kit ligt er naast)

Afbeelding

Alleen de gaatjes moeten nog een beetje schoongemaakt ...

Afbeelding

En nog een bevestigingsflens gemaakt, dit ging zo soepel dat ik van de tussenstappen geen plaatjes heb.
Basis zijn ook weer grof gevormde rondjes die in de boortol in vorm zijn gedraaid. Daarna zijn de halfronde uitsparingen uitgevijlt.
En gaatjes geboord met een 0,3mm boortje en stukjes uitgetrokken gietboom (stretched sprue) erin gelijmd.

Afbeelding

En nog even een vergelijk voor de maat van dit onderdeel ...

Afbeelding

Ik hou de onderdeeltjes nog even los van elkaar, met het aanbrengen van de verf kunnen ze dan eenvoudiger een iets andere kleur krijgen.

En samen met het ashuis ...

Afbeelding

Nu nog wat remklauwen, maar daar moet ik mijn referenties nog op naslaan.

Ben wel blij dat ik maar één zo'n schijfje hoef te maken, bij de rest zit de schijf gelukkig diep verstopt in de wielen. :mrgreen:

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 jan, 2015 2:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
:shock: Even een geventileerde remschijf maken....

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 jan, 2015 11:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4396
Woonplaats: Aartselaar
Wow ongelooflijk knap gedaan , en ik die zit te klo+++++ met bougiekabeltjes van 0,2 mm, als die af is krijgt ge misschien van Lancia een echte voor de arbeid en zelfopoffering :lol: :lol: :lol: Zo een werkje daar zijn fabrieken voor zozls voor op het salon waar zo auto's in 1/1 staan
Man gij zijt een kunstenaar hoor
grt Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 jan, 2015 11:33 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
:lol: :lol: :lol: :lol:

man


:lol: :lol:

whauwieeeeeee 8) echt zo gaaf dit :shock:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 jan, 2015 11:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik heb hier nog niet gereageerd, maar ik volg deze - met verbijstering - in stilte. Wat een werk en wat een detail wordt hier aangebracht. Een lust voor het oog.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 jan, 2015 16:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 31 aug, 2012 23:23 pm
Berichten: 435
Woonplaats: Axel
Wat een leerrijk topic dit!! :shock:

Als je dit resultaat met een remschijf wil behalen moet je meestal een (duur) PE setje aanschaffen en dat 15 onderdelen aan elkaar lijmen.
Hier had ik zelf nog nooit aan gedacht en was er eerlijk gezegd waarschijnlijk ook nooit op gekomen om dit zo te gaan maken.
En als ik het zo bekijk (geen afbreuk aan je mooie en harde werk) is het in feite niet zo heel moeilijk om te maken.
Dus dit zal ik zeker ook eens gaan proberen.
Blijf vooral zo doorgaan, neem ik ondertussen een nieuw kladblok en wat pennen :mrgreen:

_________________
If in doubt.. flat out!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 jan, 2015 16:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1394
Woonplaats: Deventer
Resultaat ziet er echt mooi uit, en ik wil echt geen afbreuk doen aan je bouwwerk maar ik neem aan dat je dit ook hebt van de tutorial op Italianhorses.net want daar had ik hem ook al gevonden zoals er nog meer mooie tutorials staan vermeld.

Dat neemt niet weg dat je het nog wel zelf moet bouwen, petje af voor de preciezie waarmee je het hebt gemaakt.

Ik denk dat ik deze ook voor mijn model ga gebruiken, alleen moet ik dr wel 4 maken....

hier de link naar het tutorial: http://www.italianhorses.net/Tutorials/ ... brakes.htm

Welke dikte heb je overigens gebruikt voor de schijfjes??

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 jan, 2015 18:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1707
Waanzinnig fraai werk Odorf !!!

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 jan, 2015 19:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Thanks allemaal! :mrgreen:
Ik buig weer bescheiden ...

@Coachke,
Een echte ... kom maar op zou ik zeggen :lol: :lol:

@Rocknrolla,
De ge-etste exemplaren had ik ook al gezien, maar inderdaad zeker als ik er maar één ga gebruiken vond ik zo'n setje wat overdreven.
Studio 27 heeft ook een geweldige set voor de 037 (er zijn er meer, maar deze is heel mooi) maar ik zal de set maar ten dele gebruiken en dat vind ik zonde en dacht laat ik het eerst eens zonder proberen, meer werk maar wel zo bevredigend tot nu toe.

@Midnight Creep,
Deze site kende ik nog niet moet ik eerlijk zeggen :shock: ... maar handig, er staan een hoop bruikbare tips op.
Bedankt voor de link! En zo zie je maar, alles is wel een keer gedaan :lol: Link heb ik meteen opgeslagen.

Het is eigenlijk helemaal niet zoveel werk, even nagekeken a/d hand van de foto's maar de remschijf zelf was in 25 minuten klaar met drogen van de lijm meegenomen. De bevestigingsflens was wat meer werk, daar heb ik er eerst ééntje van weggeknikkert die na het draaien net te klein was. Maar dat valt onder de categorie 'beter opletten'

De methode van Italianhorses is van de ene kant beter, met netjes uitgemeten schijfjes en netjes afgetekende lijnen etc. Dat betaalt zich uit in een beter resultaat. Al zijn daar de koellamellen weer met de hand gesneden en ik heb daar de (sorry reclame) voortreffelijk gesneden (volgens mij gefreesde) Evergreen strips voor gebruikt. Zoals Ronald Kok eerder zei; Evergreen is blij met mij ... ik ben ook blij met Evergreen. Dit materiaal is voor mij een begrip. :wink:

En de getallen:
Beide schijven van de zijkanten zijn uit 0,25 mm en de lamellen zelf zijn stripjes 0,25x0,5 mm, de kleinste beschikbare maat (0.10x0.20) En deze zijn met de smalle kant op de schijf gelijmd.

Grtz,
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 jan, 2015 23:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 feb, 2012 19:01 pm
Berichten: 851
Woonplaats: Hengelo
Heb hier nog niet echt gereageerd, maar volg het wel met veel interesse. Echt geweldig dit, mooi om te volgen, TOP !

_________________
Eric
bezoek ook mijn facebookpagina !
https://www.facebook.com/pages/Tukker-C ... =bookmarks


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 340 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 34  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement