Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 13:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: tamiya porsche 959 1/24
BerichtGeplaatst: do 13 okt, 2011 17:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 12 okt, 2011 19:59 pm
Berichten: 133
Woonplaats: Waardamme (West-vlaanderen)
Hallo brouwers

Op gebied van Porsches heb ik een bepaald verlanglijstje af te werken
Kheb reeds een 911 turbo 1987 (tamiya) en 917-k 1970 winnaar van lemans '70 (fujimi) afgewerkt
In de kast heb ik nog 365 carrera-gs hard-top(fujimi), een 904 gts(eida-grip) en een 911 turbo slant nose

En momenteel ben ik bezig met deze
Afbeelding
Hoewel het onderstel niet zo bijster is, vind ik het toch een zeer accurate kit. Een remake uit de jaren 80 heb ik ergens opgevangen in't forum
Afbeelding
veel naden om weg te schuren, maar dat vind ik net fijn om te doen
Afbeelding
links geschuurd, rechts nog niet
Afbeelding
Afbeelding
de tweedelige spoiler vraagt gewoon om putty
Afbeelding
dit is de tweede keer dat ik putty gebruik en in tegenstelling tot mijn vorige ervaring is het deze keer WEL gelukt
Afbeelding
kheb heel wat aanpassingen moeten doen aan de onderkant van het kofferdeksel tot het paste,
daarom wil ik bij het lakken geen twee kleuren op elkaar, misschien past het dan weer niet meer.
Dus dat wordt twee keer afplakken
Afbeelding
body colour: bright red van tamiya
Afbeelding
spoiler is gelukt kheb een mooi egaal resultaat
Afbeelding
masking is ook goed gelukt
Afbeelding
Afbeelding
die paar warme dagen in september geweest waren echt ideaal om te lakken in open lucht
en mijn koffer past nog steeds
Afbeelding
het handige aan deze kit is dat je de lichtblok achteraan kan meespuiten met de engine-bay
Afbeelding
het interieur wordt blauw, mijn kleurthema is gebaseerd op een 959 die geprepareerd was voor het circuit
die ik ooit in't echt gzien heb op een meeting in Francorchamps
Een soort van club-sport versie, hoewel ze die nooit gemaakt hebben in een 959
Afbeelding
Met de witte velgen wordt het iets duidelijker waar ik naartoe wil ;)
Afbeelding
alles opgekuist en geschuurd, klaar om te lakken
Afbeelding
klein intermezzo: kheb net een passende spoiler gevonden voor mijn pantera van heller, want de originele was maar schamel, komt uit een tamiya-kit van een lamborghini countach lp 500-s die ik ga bouwen zonder da geval der op. aan elke kant 4 mm er af en het zal passen
Afbeelding
kijk dit is nu de reden waarom ik me nu op het forum toespits, het is te koud geworden om buiten te lakken
ziehier het resultaat, dit was verondersteld semi gloss black te zijn, maar tis volledig aangeslagen
Afbeelding
Het oranje voor het motorblok idem, dit wordt herdoen, het frapante is wel dat ik een test gedaan heb met fake chroom van motip (normaal zeer lastig om egaal resultaat te krijgen, en dat lukt nu wel in deze temperatuur
Moet wel bekennen vandaag ist relatief mooi weer en kheb me semi gloss onderdelen in orde gekregen, kdenk dak vorige keer de bus niet goed geschud heb in combinatie met het weer, graag wat tips daaromtrent

_________________
huidig project: 1/24 Fujimi CRX si & Tamiya NSX

http://sixplo-modelbouw.jouwweb.be


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 okt, 2011 18:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 02 dec, 2005 20:26 pm
Berichten: 3300
Woonplaats: West-Vlaanderen
Ik heb daar eigenlijk geen last van, dat weer. Koud of niet koud, ik spuit altijd buiten (met Motip en Dupli Color). In de winter verwarm ik mijn bussen wel en als de temperatuur onder nul gaat, dan spuit ik in de garage of iets dergelijks...

_________________
Werkbank: BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) - Audi Quattro A1 (Mikkola)
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - 'Tia' Mazda Miata (Cars)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 okt, 2011 19:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 12 okt, 2011 19:59 pm
Berichten: 133
Woonplaats: Waardamme (West-vlaanderen)
Loeten schreef:
Ik heb daar eigenlijk geen last van, dat weer. Koud of niet koud, ik spuit altijd buiten (met Motip en Dupli Color). In de winter verwarm ik mijn bussen wel en als de temperatuur onder nul gaat, dan spuit ik in de garage of iets dergelijks...

Wel kheb hier een oude caravan staan, das men enige optie, kben der vandaag ingetrokken om te spuiten, en als de wind er niet aan kan lijkt alles wel goed te lukken

_________________
huidig project: 1/24 Fujimi CRX si & Tamiya NSX

http://sixplo-modelbouw.jouwweb.be


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 okt, 2011 23:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 okt, 2008 20:08 pm
Berichten: 1031
Woonplaats: Utrecht
Mooi project, ik ben net met de 959 van Fujimi begonnen (1:16)

Had nog een mooie referentiesite gevonden, misschien heb je er wat aan:
http://www.insideline.com/porsche/959/c ... e-959.html

_________________
Huidig project:
Aoshima 1:24 Volkswagen Kever
Fujimi 1:16 Porsche 959


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 okt, 2011 10:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 aug, 2008 19:59 pm
Berichten: 410
Woonplaats: Belgie
Ik denk dat je mag buiten lakken maar om te drogen direct in een doos in de huiskamer plaatsen. Heb ng nooit problemen gehad.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 okt, 2011 17:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 12 okt, 2011 19:59 pm
Berichten: 133
Woonplaats: Waardamme (West-vlaanderen)
kheb de verf goed gekregen
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
motor geen problemen ondervonden
Afbeelding
kheb problemen, één van de zijramen is gebroken, kweet nu niet of ik die zo uit de doos gehaald heb, of ik nu zelf iets misdaan heb
Afbeelding
wat ik wel zeker zelf om zeep geholpen heb is de achterlichtpartij, ipv van clearcoat heb ik er gewoon bright red tegengegooid
Afbeelding
de reden daarvoor is, kheb geel en groen clear van tamiya, dus kdacht het rood dat er bijstaat is clear
maar niet dus, vandaar nu de sticker
Afbeelding
mijn clear oranje en rood zijn van revell en zitten in deze schuif, echt balen, vloeken :twisted:
Afbeelding
pre fit, het interieur past lekker, hoeft niet aangepast worden
Afbeelding
maar het onderstel zit niet goed, de wielen staan te ver naar voor(zeker achteraan)
Afbeelding
khad wat getest met chroom van motip ent viel goe mee, dus heb ik dat op de voorlichten gebruikt, nog het glas erin en komt wel goe denk
Afbeelding
kheb de oorzaak gevonden van de wielen, het expansievat zit helemaal tegen de carroserie, je kan nog de sporen van de grijze verf zien
Afbeelding
zoals je ziet zijn de beugels van het expansievat net zo breed als het kader van het rooster in de carrosserie
dilemma, moet ik nu dat rooster uitschuren met het risico dat het zichtbaar is van buitenaf of moet ik die beugels van expansievat afhalen, zichtbaar als de koffer open is?

tprobleem met de passing kan ik oplossen, maar met de clear plastic parts, hopelijk kan ik die ergens nog nabestellen
graag suggesties daaromtrent, de locale dealer hier is nu nie echt ideaal om iets aan te bestellen, duurt echt een eeuwigheid tot zelfs helemaal niet

tot dit opgelost is zal ik me met een nieuwe doos bijhouden 1979 camaro z-28 revell 1/24, wordt goud metallic

_________________
huidig project: 1/24 Fujimi CRX si & Tamiya NSX

http://sixplo-modelbouw.jouwweb.be


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 okt, 2011 17:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 19:52 pm
Berichten: 105
Woonplaats: Rotterdam, NL
pff dat zuigt wel met je pasvorm, aan de andere kant wees maar blij dat het nog niet zo erg is als wanneer die er helemaal niet overheen gaat (been there) maar ik volg je , je maakt er vast wat moois van

_________________
working on: mercedes 190SL roadster


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 okt, 2011 16:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 12 okt, 2011 19:59 pm
Berichten: 133
Woonplaats: Waardamme (West-vlaanderen)
Kijk dat probleem met die verf is daar weer, kwou van me camaro een 2 daagse maken schuren, lakken en monteren in twee dagen
Afbeelding
gisteravond tijdens de reclameblokken op tv, heel de handel opgeschuurd en spigels vastgelijmd
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
vandaag mooi weer, ktrek de caravan in
zweetvingers verwijdert met zachte doek
bus ZEER goed geschud en begonnen met een zachte nevel, 5-tal minuten later nog een nevel, 5 minuten later nog eens (zit al goed int kleur) tussenin telkens geschud
Daarna een eindlaag ,volledig int nat zonder druppels, ziet er perfect gaaf uit
De temperatuur in de caravan is ongeveer 14°, staat in de zon en er is geen wind
EN TOCH SLAAT HEEL DE ZOOI WEER AAN, de camaro is eigenlijk in mijn ogen om zeep

kheb alle onderstaande modellen gemaakt en nooit dat probleem gehad (tenzij met die porsche 959 jongstleden en met en f150 pick-up die ik 15 jaar geleden in elkaar geflanst heb)
Afbeelding
Afbeelding
Nu heb ik op het forum zitten zoeken, de verf krijg ik er dus af met gebruikte remolie en in extremisch maar niet aan te raden de vriezer in
Kan dit verholpen worden door een primer te gebruiken?(verkies eigenlijk altijd zo weinig mogelijk lagen verf te gebruiken)
Kan ik dit nog oplossen met clear coat?
Of wat doe ik eigenlijk mis?

_________________
huidig project: 1/24 Fujimi CRX si & Tamiya NSX

http://sixplo-modelbouw.jouwweb.be


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 okt, 2011 16:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 12 okt, 2011 19:59 pm
Berichten: 133
Woonplaats: Waardamme (West-vlaanderen)
tergste van al is, de bus die ik gebruikt heb om het model op te plaatsen is wel, perfect gespoten?????????? :?

_________________
huidig project: 1/24 Fujimi CRX si & Tamiya NSX

http://sixplo-modelbouw.jouwweb.be


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 okt, 2011 17:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 jan, 2010 18:14 pm
Berichten: 410
Woonplaats: Heiloo
Je spuit toch met Motip?? Dan komt het volgens mij door de luchtvochtigheid. Ik heb hier zelf nameijk ook last van gehad, en ben toen op gaan zoeken hoe het kwam, en kwam toen uit op een te hoge luchtvochtigheid. Voor zover ik het zie dan.
Je kan de verf er ook afhalen met Mr. Muscle ovenreiniger in een afgesloten plastic zakje, wel aan te raden dit in een goed geventileerde ruimte te doen, en ergens neer leggen waar het niet uitmaakt als het vies wordt/ de vloer kapot gaat.(voor het geval het zakje scheurt e.d.)
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
succes
Groet Jochem.

_________________
333: Only half DEVIL


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 48 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement