Jaren terug toen BMW er nog met kop en schouders bovenuit stak kwam de felbegeerde 2002 uit , een BMW met een 4 cilinder motor met bovenliggende nokkenas van 1990cc , de motor werd schuin geplaatst om slijtage tegen te gaan " desaxeren " werd het toen genoemd . Het was een vurig karretje dat op bijna alle gebied in de racerij zijn mannetje goed kon staan en leverde vele overwinningen op
Wel in die tijd heb ik er ook twee gehad , eentje had ik zeer goedkoop kunnen kopen maar het was een miskoop maar de microbe had me gebeten en ik kon er niet vanaf geraken dus een tweede ( occasie ) kwam er .
Nu hing daar een verhaal aan vast dus hier begint het
Jullie kennen mijn Datsun 510 ( waar ik nog aan bezig ben ) wel in die tijd 1973 ging mijn schoonbroer en ik in een club van coureurs die clubkoersen reed na een paar jaar ging de Datsun weg en kwam het wrak van de toenmalige BMW in de plaats na een kop-staart aanrijding moest hij naar de schroot afdeling op dat moment had ik een goed motor van 125 pk wat in die tijd toch spectaculair was en zocht naar een donor body en die kwam vrij snel want 1 van onze piloten stopte en verkocht zijn 2002 volledig voor de racerij maar zonder motor , en daar ging Coachke dag en nacht te keer om van deze bolide een straatversie te maken wat ook aardig lukte ( zie foto )
Het knappe van deze auto was dat ze de 3 uren van Zolder Terlamen mee gewonnen hadden kijk krantenknipsel
Mijnschoonbroer had in die tijd ook een BMW overgenomen en reed zich 1 jaar clubkampioen
Het geheime wapen van onze club toen ( door mij geschilderd ) waar onze club vele prijzen en bekers mee haalde
De laatste foto is het hele " EMEC " team en dat laatste ventje ben ik toen nog met het rijdende wrak dat helemaal herspoten was door mij
Het was een geweldige tijd , toen was Zolder gewoon een leuk dagje uit met vele vrienden en kennissen wat nu zeker niet meer het geval is
Ok nu terug naar Modelbouw , toen ik verleden jaar de 2002 op een beurs zag was ik meteen verkocht en in gedachte dwaalde ik weer af naar die goeie ouwe tijd en heb hem dan maar gekocht en nu ik er terug bovenop ben mijn dipje is aan verdwijnen vond ik nu het geschiktste moment om eraan te beginnen
De box art
Het bouwplan waar enkele technische fouten in staan daar staat in dat de tii met twee carburatoren was wat helemaal niet waar was er zat een " Kugel-Fisher " injectie systeem in , de ti daarentegen had dan wel de twee carburatoren
de inhoud van deze zeer mooi afgewerkte kit
de body
Zo nu weten jullie wel waar het over gaat en kan ik beginnen te bouwen
grt
Marc