Het rustig afwerken is ondertussen achter de rug. Deze week werd de laatste hand aan de Escort gelegd: de spatlappen.
De oorspronkelijke van bij de kit waren helemaal niet correct. Bovendien lijken ze ook nergens op en ontbreken ze vooraan.
Dus zelf scratchen. Dat gebeurde als volgt (zie ook bijhorende fotoreeks)
We kleven wat Tamiyatape op de plaats waar de spatlap komt. Aangezien dat ding zowat "doorheen" de body loopt, moet je dus de contouren hebben...
Daarna kleven we dit sjabloon op een stukje restmateriaal voor mudflaps van een Hasegawadoos.
Dit snijden / knippen we uit met wat marge...
We doen dit voor beide kanten, rekening houdend dat dat restmateriaal aan beide kanten een andere structuur heeft. Je moet de tweede maal dus in spiegelbeeld werken...
Nu probeer ik de flappen passend te maken door tientallen keren te passen, bij te knippen of snijden en weer te passen. Tot alles netjes loopt en ik tevreden ben...
Aangezien zo een spatlappen ook moeten bevestigd worden aan de body, besloot ik om dit ook maar na te maken. Ik vind dit net wat realistischer...
Ik nam een stukje plastic card, schuurde bij waar nodig, schilderde er wat aluminiumkleur op en lijmde het vast met secondenlijm. Daarna gepast afsnijden en hopla...
Toen volgde het ander deel...
Tenslotte hernam ik alle stappen om ook de achterste mudflaps te maken.
Zo krijg je er na enkele uren werken 4 aardige lappen...
Tijd om ze erop vast te zetten dus...
Tenslotte enkele foto's van binnen. Straks, na mijn schoolwerk, ga ik er wat buiten maken...
En toen... Was ie af... Model 1 voor 2011 is dus een feit, woehoe !!
Grtzzz