Goedendag allemaal.
Al weer een tijd geleden dat ik een update heb gedaan, gaat ook allemaal niet zo heel erg snel maar ik heb weer voldoende materiaal verzameld
om aan jullie te tonen.
Eerst even beginnen met een modificatie, ik kon nml tot een tijdje geleden niet met 100% zekerheid zeggen waar de accu van deze auto zich bevond tot ik op mn fotos zag dat het linker "bakje" achter de bestuurders plaats aan de onderzijde was gewijzigd door het Hovemann team.
Van dit "bakje" hebben ze de onderkant verwijderd en deze vervangen door een nieuwe (ik neem aan stevigere) grondplaat.
Dus ook bij mijn model ook, onderzijde verwijderd:
Dicht gemaakt met een stukje 0,5mm styreen:
Nieuw "opbouwtje" gemaakt en afgewerkt met de driehoekige versteviging stukjes aan de zijkant:
Dan verder met het volgende punt en dat zijn de motor en de versnellingsbak.
Doordat deze uit losse stukken bestaat kon ik ze moeilijk elke keer passen op het chassis, ik heb ze nu van styreen staafjes en gaatjes voorzien
zodat ik ze in elkaar kan steken:
Daardoor kon ik nu ook de exacte positie bepalen waar deze onder het chassis moest komen, daar heb ik de montage beugel van de versnellingsbak reeds
vastgelijmd:
En op die fotos kun je dan ook de aansluiting zien van de versnellingsbak en de cardan as (de lange as die je op de foto ziet is te dik- en is inmiddels vervangen door een dunnere):
Op het uiteinde aan de kant van de ahterwielen komt er op die cardan as een kruis-koppeling te zitten die onder een kleine hoek zn kracht nog kan overbrengen: Deze was gemaakt voor de te dikke cardan-as dus ook deze opnieuw gemaakt maar dan kleiner:
Op de volgende fotos de onderkant met de dunnere cardanas en koppeling:
De achteras (differentieel) zit bij een Corvette c4 met een speciale beugel onder de auto door met het chassis verbonden, deze beugel was
echter te groot en te lang omdat ze anders de uitlaten niet meer kwijt konden onder het chassis.
Daarvoor hebben ze een andere beugel gemaakt die door de bodem beplating heen vast gemonteerd wordt op de rolkooi achter de bestuurder.
Ik heb geen enkele foto waar deze beugel op te zien is dus heb ik een eigen constructie gemaakt:
Op de voorgaande fotos van de onderzijde vh chassis kun je het vierkante gaatje voor de beugel ook zien zitten.
Verder met het volgens stukje, de wiel ophangpunten waar de wielen aan vast zitten.
Dat zijn gegoten onderdelen van een aluminium legering, hier een paar aanzichten:
Ik ben begonnen met het maken van de basisvorm een driehoekige buis:
2 lagen 0,5mm styreen eromheen gewikkeld:
Daarop komen enkele verdikkingen en de houder waar de remklauw aan vast komt te zitten:
Om deze daarna af te werken zodat de wielnaven erop konden worden geschoven, had die ook al gemaakt en passen exact in de remschijven:
Tot dat moment wist ik niet hoe lang/diep deze onderdelen moesten worden dus ik had ze bij voorbaat te lang gemaakt.
Nu de schijfremmen erop konden kon ik middels de spoorbreedte van een Corvette C4 uitrekenen hoe ver ze uit elkaar moesten komen te staan.
En daarmee kon ik ook uitrekenen hoelang deze onderdelen ongeveer moesten worden, dus de uiteinden van de driehoekige buisjes eraf gesloopt:
Binnenste verstevigingen ook verwijderd en daarna een rand van de constructie afgezaagd:
Op de bovenstaande foto te zien dat er ook aan de zijkant al enige onderdeeltjes waren geplaatst.
En hieronder de fotos van het eind resultaat:
Om de achterwielen op hun plek te houden zitten deze met twee assen elk aan het chassis bevestigd:
En om de wielen recht te houden zit er tussen het differentieel en de wielas ook een staaf:
Dit alles los in elkaar gezet ziet er als volgt uit:
Zoals je ziet is het nog niet gereed want er missen nog de nodige onderdelen zoals o.a. de schokdempers, dat wordt voor de volgende keer.