Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 22:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 01 dec, 2020 10:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 846
@Maxime-S

Hartelijk dank voor het meedenken. Dit gaat zeker helpen. Ook al omdat ie mooi recht is gefotografeerd.

Gr. Eric


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 dec, 2020 0:55 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 846
Kleine update. Intensief met decals in de weer geweest. Met grote dank aan Maxime-S en Odorf die me geholpen hebben om betere decals te krijgen. Ik wist niet dat er zoveel lettertypes bestonden.

Eerst nog maar eens waar we mee ik mee te maken had. Ik heb feitelijk alleen de nummers en de "vlag" op de achtervleugel gebruikt. En eigenlijk had ik ook dat beter achterwege kunnen laten.
Maar die decals zijn inmiddels zo verbonden met de ondergrond dat ik het hele model weer kaal zou moeten maken.
In dit geval heb ik daar maar niet voor gekozen.


photo 525511


photo 525510


photo 525509

Hieronder wat verschillende varianten die ik gemaakt heb van het F&S logo wat op de zijkant moet komen.


photo 525463


photo 525462


photo 525461


Ik kan jullie verklappen dat deze het uiteindelijk niet zijn geworden. Een odorf bijdrage zal in de volgende update als winnaar het model sieren.

Hieronder de verschillende air-press varianten.
De gele zal op de voorvleugel komen. Lichtjaren beter dan de bijgeleverde exemplaren.

photo 525425

De zwarte letter komt op de zijkanten. Een compromis. Omdat ik niet wit kan afdrukken moet om het goed te krijgen het geel exact hetzelfde zijn als de body.
Ik heb dat niet voor elkaar kunnen krijgen. De zwarte letters komen dan beter uit. Ook al omdat het om zeer kleine decals gaat, waarbij de witte buienlijn toch nauwelijks of niet meer te zien zal zijn.

photo 525424


En de versie met wit, maar rode randen. Die kan ik wel afdrukken op een witte decal ondergrond. Deze komt, heel klein, op de voorkant van de cockpit.

photo 525423

Hier de eerste resultaten van de decals die ik al geplaatst heb. Het binnen de ATS letters klopt ongeveer, maar is niet in overeenstemming met het geel van de body.
Op het enige fatsoenlijke model wat ik heb gevonden, en bij het begin van dit draadje staat, is dat ook zo. Daardoor ben ik een beetje op het verkeerde been gezet.

Dat model wat ik gevonden had. Die heeft ook dat kleurverschil.


photo 522035



photo 525512



Op de zijkant is dat goed te zien. Achteraf had ik beter de gele kleur geheel weg kunnen laten, waardoor het geel van de body daar door het transparante deel van de decal te zien zou zijn.
Of dat in de praktijk ook gewerkt had zullen we nu niet meer weten.
Het Ford logo komt van de Tameo reservedelen.

photo 525513

Deze Shell letters zijn ook zelf gemaakt. Ze lijken hier iets minder zwart. Op ware grootte is dat verschil niet meer te zien. Althans niet voor mijn ogen.
Als later alles onder de 2K Zero Paints diamond laklaag komt te zitten hoop ik dat niet meer te zien is dat er decals onder zitten.

photo 525514


De achtervleugel, voorzien van het logo en die mislukte vlag. Dat komt omdat bij het aanbrengen de inkt wat onder de decal begon op te lossen. Die was dus duidelijk niet helemaal goed geseald.
We zullen nu maar denken dat er wat slijtage op die achtervleugel zat. Bleekemolen moest rijden op Watkins Glen rijden met een oudere versie waarop oude onderdelen zaten. Jochen Mass kreeg de nieuwere wagen.

photo 525515


Ook de banden voorzien van de Goodyear Decals. Na gebruik van de nodige Set en Sol zijn die wel goed uitgekomen. Om ze zoveel mogelijk 1 te laten worden met de band is er een laagje matte lak over aangebracht.
Beter ga ik die wielen niet krijgen vrees ik.

Tot de volgende update maar weer. Ik hoop dan alle decals op de wagen te hebben zitten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 dec, 2020 9:40 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 14 apr, 2014 15:49 pm
Berichten: 1007
"Achteraf kun je een koe in de kont kijken". Ik vind het kleurverschil v/d ATS decals allezins acceptabel, zeker niet storend. Erg leuk dat je hulp hebt van andere forumleden. Knap printwerk. Wat levert Tameo toch fijne decals bij zijn kits.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 dec, 2020 10:06 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 846
Oeps,

Hier nog de foto van die wielen.

photo 525516


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 dec, 2020 18:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Dat komt mooi uit zo. En die kleine dingetjes ... ach 100% perfect bestaat niet.
Ik help graag als er zulke pareltjes mogen ontstaan. En ík heb weer dankbaar gebruik gemaakt van het Airpress logo dat Maxime-s had aangeleverd. Want dat was de beste basis.

Mooie vorderingen :brouw:

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 dec, 2020 20:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 apr, 2005 15:22 pm
Berichten: 6562
Woonplaats: Houthalen (Belgie)
Top werk, amai nog niet. :o 8)

Maar waarom print je de vlag op de achtervleugel niet opnieuw uit?
Zodoende plak je hem over de oude heen en is er van schade niks meer te zien. Allé, het is maar een tip die ik geef hé :wink:

_________________
Mvg Johny 8)

"When people rob banks, they go to jail."
"When banks rob people, they get a bonus."

http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=66


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 dec, 2020 1:02 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 846
Een kleine update van decal front in dit project.
Inmiddels zijn behalve de racenummers alle decals van eigen makelij of afkomstig uit de reservetrommel.

De F&S logo's erop gezet. Ook de airpress logo's geplaatst.

photo 525609


photo 525610


De naam van Michael Bleekemolen is nu gewoon leesbaar in deze macro foto..


photo 525608


De spiegels voorzien van een chroom laagje om het wat meer op spiegels te laten lijken dan uitsluitend zwart gespoten.


photo 525611


@Nismo,
Toch maar een vervanging voor de vlag gezocht. Blijkt inderdaad gewoon de Duitse vlag te zijn geweest; Schwarz, Rot, Gold.
Ik had het eerst afgedrukt op clear decal papier. Die decals zijn redelijk makkelijk te verwerken.
Die met de wite achtergrond zijn veel lastiger. Ze zijn dikker, en komen moeilijk los van de achtergrond.
Echter het geel blijkt doorschijnend op de decal zodra ze los komen van het papier.
Dus weer verwijderd.
Nieuwe poging op decalpapier met witte achtergrond.
De inkt moet eerst goed drogen. Anders veeg je het makkelijk weg van de decal. Daarna moet de beschermingslaag erop, die ook weer moet drogen.
Dus de volgende keer zit de nieuwe vlag op de vleugel.

photo 525613

Op de achterzijde van de vleugels blijken nog twee ATS logo's te hebben gezeten. Gelukkig had ik wat extra exemparen geprint.


photo 525612


Bijna klaar met de decal werkzaamheden dus. Met dank aan de medeforummers alhier.
Daarna kan ze zaak in de 2K lak. Hopelijk kunnen die zelfgemaakte decals daartegen. Misschien eerst nog even op een teststukje proberen.

Tot de volgende update.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 dec, 2020 10:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Om het witte decal papier te vermijden, plak ik meestal twee op transparant geprinte decals over elkaar, zoals bijvoorbeeld deze VFW logo's.

photo 370896

photo 403789

Eerst een aantal test prints, tot de kleur en dekking goed is.

photo 352604

Of ik laat ze printen bij Mika Jernsfors, natuurlijk :mrgreen: . Dan worden ze ALPS gerint en voorzien van een witte onderlaag.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 dec, 2020 0:07 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
De logo’s komen mooi uit zeg.
Ook de coureursnaam is heel mooi.
Maar vooral het Airpress-logo in rood-wit-zwart voorop de cockpit ziet er prachtig uit.
Zo scherp. Verbazingwekkend. :shock: :D


Complimenten weer!
:brouw:

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 dec, 2020 8:32 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 05 feb, 2017 12:58 pm
Berichten: 846
@odorf,

Nou he. Als je tips wil, dan zeg je het maar hoor!! :wink: :wink: .


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: coachke en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement