Dank voor de tip, Cire. Ik bestel daar wel af-en-toe, maar soms duurt het wel erg lang voor je het binnen hebt. Het meeste werk is nu wel gedaan, en is het voornamelijk ‘in-elkaar-schroeven’
.
Schummie - ik doe het ook niet meer. Ik heb voor het opbrengen van de witte verf eerst 2 laagjes matte lak opgespoten, dat voorkomt het ergste doorlopen, maar inderdaad waren de randen niet ‘scherp’ en tóch iets doorgelopen op 2-3 plekken.
Ik heb de body toch voorzien van een Alclad Light Sheen laag, de hoogglans vond ik niet passen. De binnenkanten van de motorkappen hebben tig laagjes zwarte shader gekregen, die zijn nu bijna zwart, maar je ziet het rood er nog doorheen
- erg tevreden over.
Conform de beschrijving ben ik begonnen met het achterdeel van de carrosserie. Veel droogpassen, omdat de vloer er ook tussen geschoven moet worden. Beetje schuren hier en daar, veel schuren op andere plekken, maar hij staat er netjes op, mooi in lijn met het chassis.
Vervolgens van voren het tweede deel van de houten vloer erin. Hier was ik wel een beetje benauwd, i.v.m. de achterkanten van de aangebrachte klinknagels aan de binnenkant van het plaatwerk, en de opgebrachte houtstrips, maar met een beetje schuurwerk past de vloer goed.
Vervolgens kon het hoofdschot erin, na wat aansluitingen achterop het dashboard (toerentellerkabel e.d.) vastgezet en door de goede gaten gehaald te hebben.
Even droogpassen van de houten ‘planken’, ze passen goed bij het andere houtwerk.
En nu het lastigste deel ... het motorblok erin lepelen. Hoewel groot en massief bestaat die wel uit een hele hoop kleine en kwetsbare onderdeeltjes, en vastpakken is best een issue, helemaal als je goed voor de schroefgaten uit moet komen. Maar hij zit - en staat allemachtig prachtig!
Close-up van hoofdschot, div. aansluitingen en mooie details ...
Ede laatste voor vandaag - inpassen van de, ook niet klein, radiateur.