De schoenendozen waar de Olympus-motoren per twee in liggen zijn voor een groot deel bekleed met hittebestendige metalen. Om daar gewoon een Revell metaalkleurtje overheen te kwasten doet het niet echt eer aan, daarom heb ik de Alclad erbij gepakt. Overigens zie je dat veel modelbouwers deze delen zwart maken. Van een afstandje gezien geen gekke keuze, maar niet wat ik wilde.
De onderlaag is Alclad Gloss Black Base. Daarna heb ik de gondels gespoten met pale burnt metal en de 'snaveltjes' met jet exhaust dat een stukje donkerder is. Dit alles overigens in één ruk door, waarbij ik alleen de gloss black base een halfuurtje droogtijd heb gegund. Ik had de gondels kunnen afplakken om de snaveltjes te spuiten maar dat vond ik niet nodig. Doordat je het sowieso al heel spaarzaam aanbrengt met een dunne naald is het makkelijk te spuiten zonder overspray.
Nu wel een dilemma... Helaas kwamen er nog wat lelijke putjes tevoorschijn. Metaalverf is onverbiddelijk wat dat betreft. Deze wegwerken betekent dat dit hele klusje opnieuw moet, en gaat best wat vertraging opleveren omdat ik weinig gelegenheid heb om in huis met stinkverf te spelen. Als het aan de binnenzijde van de gondel had gezeten had ik het laten zitten, maar het is helaas de buitenzijde. Nog even over nadenken, en eerst maar eens zorgen dat de Concorde in een mooie strakke witte jas komt te staan.
Huib2 schreef:
Wauw, mooi wit is niet lelijk!
Ik moet je eerlijk zeggen, die moderne verkeersvliegtuigen lijken allemaal zo op elkaar, ik hou ze nooit uit elkaar. OK, door de van onder afgeplatte motoren herken ik een 737 nog wel eens.
Vroeger had je tenminste nog de 747, de DC10, DC 8, de MD 85, met allemaal kenmerkende configuraties, maar nu is het een pot nat. (Net als de auto's van tegenwoordig.)
Ik snap wat je bedoelt, al is het toch vooral de plaatsing van de motoren waar weinig variatie meer in te vinden is. Wat ik persoonlijk jammerder vind is het verdwijnen van veel kleine nationale luchtvaartmaatschappijen uit de uithoeken van Europa die je voorheen nog wel op Schiphol kon zien.
Vintage Jet schreef:
mmm, Embraer 175, B737-700 en B737-300, Sud Aviation Super-Caravelle alias Bristol Type 223?
Wat betreft kieren en naden: wat ook nog wel eens kan helpen is KristalKlear gebruiken als kit. Aanbrengen met iets kleins (puntje van een mesje of zo) en daarna met een nat wattenstaafje afstrijken. Het voordeel: als het niet mooi wordt, kan je het altijd nog met water verwijderen. Als het eenmaal goed zit, helpt het ook met het verlijmen van de delen.
VJ
Haha, bijna goed. De 737-700 is eigenlijk een Embraer 170. De 175 moet een Cityhopper worden, de 170 weet ik nog niet zo goed. De 737 is een -500 en heeft inmiddels het mooie donkerblauwe kleurtje van OY-SEG: de enige 737-500 waar Sterling mee gevlogen heeft. Ik wacht nog op m'n strandbal decals.
https://www.oy-reg.dk/billeder/l15173.jpgKieren vullen met Kristal Klear werkt in bepaalde situaties best goed, maar dan moet het echt de allerlaatste stap zijn. Je moet het niet willen gaan schuren want dan wordt het een zooitje. De kier moet dus vooral niet te diep zijn, want het krimpt bij drogen nogal en dan ben je de doorkijk misschien wel kwijt, maar echt vlak is het dan nog steeds niet.