Dank voor de complimenten, heren.
tsjopper bob schreef:
Inderdaad, keurig verzorgd interieur. Beter dan die van mij, maar volgens mij is die van jou straks ook beter zichtbaar.
Ja, dat klopt. Precies twee keer zo goed zichtbaar
Huib2 schreef:
En fotonegatief, dat is echt 'old school'. Waar gebruik je dat precies voor en wat is er handig aan?
Ik gebruik het al jaren, Huib. Het laat zich strak snijden, buigen, boren en ponsen. Uit de rechthoekige transportgaatjes kun je weer allerlei handige vormen snijden zoals handgrepen.
Het is ook mooi dun en glad materiaal en daarom uitstekend bruikbaar voor 1:72-werk.
Je doet er ook een eeuwigheid mee dus al heb je slecht een paar oude negatiefstroken dan kun je voorlopig effe vooruit.
Verlijmen doe ik altijd met secondenlijm.
Een paar voorbeeldjes van eerdere toepassingen van fotonegatief bij 1:72-modellen, sommige al meer dan 30 jaar geleden gebouwd:
Luchtinlaat op de neus van een Rareplanes Curtiss CW-21b:
Oliekoeler onder Fokker D.XVII:
Cockpit BF-110c:
Wire-cutters onder AH-64A:
Cockpitdetail P-40N:
Propellertjes van generatortjes aan rompzijkant op Fokker FVIIa:
Beetje overtuigd van de bruikbaarheid van fotonegatief? Of wil je nog meer voorbeelden?
Het is echt fijn spul, probeer maar eens.
Paul