Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 12:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 171 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 04 dec, 2023 23:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Kan er een lang verhaal van maken, maar deze bouw is al lang genoeg :lol:
Eindfoto's!

photo 591406

photo 591405

photo 591416

photo 591415

photo 591414

photo 591404

photo 591403

photo 591407

photo 591408

photo 591409

photo 591410

photo 591411

photo 591412

photo 591413

Wat een rit was deze bouw zeg! Exact een jaar geleden (op de week af) begon ik met deze doos van Heller.
Ik hoef jullie niet meer te vertellen wat er allemaal aan gedaan is, dat valt allemaal terug te lezen.
Maar ik ben zeker blij met het resultaat en de "look" die ik voor ogen had heb ik behaald.

Als ik voor mezelf een minpunt zou benoemen dan zijn het de originele raampjes die net niet helemaal lekker in de romp passen.
Ik dacht dat dit niet zo op zou gaan vallen, maar zo op de close-up foto's is het toch wel te zien. Maarja, dat heb je met die close-ups hè :lol:

Bedankt allemaal voor jullie interesse gedurende de bouw!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 dec, 2023 0:00 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5064
Woonplaats: IJsselstein UT
Museumkwaliteit Deef! Gefeliciteerd!

BTW, mijn 5000ste bericht op dze site is voor jou!
:brouw:

jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 dec, 2023 7:33 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4291
Woonplaats: Bovensmilde
Wat een detaillering Deef, heel erg gaaf geworden zo, elke keer zet je weer stappen en worden je bouwsels weer mooier.
Prachtig gespoten, heel erg veel gescratched en je ziet er eigenlijk niets van dat het geen origineel onderdeel van de kit was.

Magistraal.

P.S. er zit nog wat mask op je bovenste ruitjes, dat blauw-groenige ;) Geintje uiteraard.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 dec, 2023 8:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Wat een mooi eindresultaat, mijn complimenten.
Heerlijk als het zo uitpakt als je zelf voor ogen hebt.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 dec, 2023 11:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2823
Woonplaats: Leiderdorp
Fraai afgebouwd Deef! Mooi resultaat :brouw:

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 dec, 2023 12:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 925
Zeer knap stukje werk, ook de ''paint job'' mag er wezen, petje af..... :brouw:

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 dec, 2023 14:28 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4454
Deef schreef:
De reden dat ik deze kit op de planning had staan is niet zomaar. Via de sociale media ben ik in contact gekomen met iemand die fanatiek fotograaf is van het 300 squadron.
Hij heeft mij een hele tijd geleden gevraagd of ik deze kit voor hem wilde maken, hij had hem zelf al liggen, inclusief Nederlandse decals.
Zodoende dat deze Heller kit nu klaarligt voor deze BB.

Ik vind dat je 'opdrachtgever' zich geen beter resultaat zou kunnen wensen. Dat gezegd hebbende, nu moeten er enkel nog foto's worden gemaakt van jouw heli naast de echte. :wink:

Los van het bovenstaande, het komt bij mij niet vaak voor dat ik andermans model zie en wens dat het model in kwestie bij mij in de vitrinekast zou staan maar dat is bij deze wel echt het geval. Jaren geleden heb ik van Heller een grotere bouwset gekocht met daarin een Franse Cougar zoals ze ermee boven Afghanistan vlogen. Toentertijd heb ik de kit eigenlijk direct afgeschreven als: inferieur ten opzichte van die van Italeri en enkel de mooie resin luchtfilters gebruikt voor mijn heli in deze groepsbouw. Als ik nu zie wat voor resultaat jij hebt bereikt met deze jeukt het bij mij enorm om de Heller alsnog te gaan bouwen als Franse heli inclusief de mooie ISAF decals, ook al zou ik dan wel een nieuw setje filters moeten vinden.



D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 dec, 2023 20:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Wat een gave heli. net als DJ kan ook ik alleen maar jaloers hierop zijn. En wat een bouwtempo ook, ook daar ben ik jaloers op :lol: :lol: :lol:

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 dec, 2023 18:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2816
Wat een prachtig model geworden, Deef! Zoveel mooie details, zoveel subtiele kleurnuances, zo vakkundig gemaakt. Echt schitterend.
Een van de toppers van deze groepsbouw.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 dec, 2023 22:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Trajanus schreef:
Museumkwaliteit Deef! Gefeliciteerd!

BTW, mijn 5000ste bericht op dze site is voor jou!
:brouw:
Dankjewel Jan! En wat een eer! :brouw:

markie schreef:
Wat een detaillering Deef, heel erg gaaf geworden zo, elke keer zet je weer stappen en worden je bouwsels weer mooier.
Prachtig gespoten, heel erg veel gescratched en je ziet er eigenlijk niets van dat het geen origineel onderdeel van de kit was.

Magistraal.

P.S. er zit nog wat mask op je bovenste ruitjes, dat blauw-groenige ;) Geintje uiteraard.
Bedankt voor de complimenten Mark! Hahaha met al die ruitjes heb ik wel echt 600 keer moeten kijken of alle mask er wel af was :lol:

Wolf73 schreef:
Wat een mooi eindresultaat, mijn complimenten.
Heerlijk als het zo uitpakt als je zelf voor ogen hebt.

Cheerz :brouw:
Barry
david schreef:
Fraai afgebouwd Deef! Mooi resultaat :brouw:
SNAFU schreef:
Zeer knap stukje werk, ook de ''paint job'' mag er wezen, petje af..... :brouw:

Gerhard
Barry, David en Gerhard jullie ook bedankt!

mr.vdh schreef:
Ik vind dat je 'opdrachtgever' zich geen beter resultaat zou kunnen wensen. Dat gezegd hebbende, nu moeten er enkel nog foto's worden gemaakt van jouw heli naast de echte. :wink:

Los van het bovenstaande, het komt bij mij niet vaak voor dat ik andermans model zie en wens dat het model in kwestie bij mij in de vitrinekast zou staan maar dat is bij deze wel echt het geval. Jaren geleden heb ik van Heller een grotere bouwset gekocht met daarin een Franse Cougar zoals ze ermee boven Afghanistan vlogen. Toentertijd heb ik de kit eigenlijk direct afgeschreven als: inferieur ten opzichte van die van Italeri en enkel de mooie resin luchtfilters gebruikt voor mijn heli in deze groepsbouw. Als ik nu zie wat voor resultaat jij hebt bereikt met deze jeukt het bij mij enorm om de Heller alsnog te gaan bouwen als Franse heli inclusief de mooie ISAF decals, ook al zou ik dan wel een nieuw setje filters moeten vinden.

D.J.
Dankjewel man! Helemaal omdat jij ook te maken hebt gehad met de conversie, en ik heel veel aan jouw verslag heb gehad, waardeer ik je complimenten echt heel erg! Het lijkt me heel gaaf als je die Franse alsnog gaat maken! Wellicht kan je iemadn vinden die de filters voor je kan 3D printen? Ik xou je wel aanraden ook kritisch naar de raampjes te kijken, die zijn niet zo best van Heller.

tsjopper bob schreef:
Wat een gave heli. net als DJ kan ook ik alleen maar jaloers hierop zijn. En wat een bouwtempo ook, ook daar ben ik jaloers op :lol: :lol: :lol:
Hahaha dankjewel René! Het bouwtempo ben ik zelf niet zo over te spreken hoor, een jaar doorlooptijd! :cry: :roll: :wink:

Huib2 schreef:
Wat een prachtig model geworden, Deef! Zoveel mooie details, zoveel subtiele kleurnuances, zo vakkundig gemaakt. Echt schitterend.
Een van de toppers van deze groepsbouw.
Dank Huib! Erg mooi compliment!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 171 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement