Paulus de Boskabouwer schreef:
Het lijkt erop dat de verf niet helemaal goed gedekt heeft, klopt dat? Misschien nog een dun laagje extra geven?
Groet,
Paul
Huib2 schreef:
Ja, ik vroeg me ook al af: is dat verwering of niet dekkende verf? Maar het stoort niet denk ik als de riemen erop zitten en de kap dicht zit.
reteip9 schreef:
Ik denk dat de meeste oneffenheden qua dekking worden verhuld door de schietstoelen maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Inderdaad jongens, dat was nog maar een eerste laagje, ik heb er ondertussen nog een laagje over gezet.
Ook de klokjes kregen nog wat aandacht. Net als die van de Mirage 5
Afgelopen weekend had ik tijdens mijn aanwezigheid op Plastic & Steel in Affligem de Mirages bij om er wat verder aan te kunnen
werken. De riempjes op de stoel voor de F.1 zitten er allemaal op,
Daarna ben ik begonnen met het aanbrengen van de PE op de F.1,
Nadat ik daar voor even genoeg van had ben ik met de Mirage 5 verder gegaan,
Ik had dit prachtige naslagwerk bij als referentie materiaal,
Ik begon met deze kleine uitstulping onderaan de neuskegel,
Om dan naar het andere uiteinde van het toestel beginnen kijken,
Hier bracht ik (vermoed ik toch) de flair-dispencer, een ECM bakje en een iets groter zijvleugeltje dan wat de kit voorzag.
Daar ik de luchtremmen wil openzetten heb ik me daarna op de vleugels gericht,
Eerst heb ik een van de flapjes uit de pe-set in de juiste vorm gebracht. De Pe-set d; ie ik hier gebruik is eigenlijk voor een
Mirage 3 VTOL en daar zitten blijkbaar meer verschillen op dan ik dacht, maar goed. Volgende stap was het voorzichtig
wegschuren van de opliggende panel lines en het openwerken van de vleugel. Wel zal ik de beentjes van de flapjes nog wat
verder uiteen moeten zetten.
Genoeg voor deze keer, tot de volgende,
Blijf Brouwen,
Matti