Sluiten van de rompHet netjes aan elkaar lijmen van de twee romphelften was een heel traject.
Eerst het cockpitinterieur erin lijmen.
En natuurlijk het instrumentenpanel niet vergeten.
De romphelften waren wat getordeerd, en sloten niet lekker op elkaar aan. Daarom heb ik ze in vier etappes aan elkaar gelijmd. Steeds wachten tot de lijmverbinding uitgehard was, voor ik het volgende stuk ging lijmen. Zo kon ik voor ieder gedeelte de passing zo goed mogelijk maken. Bij het laatste stuk, hier op de foto was wat overtuigingskracht nodig om een brede spleet te dichten. Eerst geklemd, maar omdat een klem de romp ook een beetje plat drukt, die vervangen voor een stevige omwikkeling met meerdere lagen tape.
Op het zilverkleurige plastic blijven de naden heel erg zichtbaar. Hoewel er heel weinig omneffenheden te voelen waren, voor de zekerheid toch maar een rondje plamuren.
Na een laagje grijze verf ter controle toch nog een paar oneffenheidjes gevonden, die voor een tweede plamuurronde zorgen.
Na het schuren is zo weinig wit achtergebleven, dat je ziet dat plamuren toch vrijwel onnodig was. Je ziet optisch wel naden, maar ze zijn er niet. Volgens mij is de romp nu superstrak.
Verder met de vleugels nu.