CockpitinterieurHet afgelopen weekend heb ik hard gewerkt aan het cockpitinterieur.
Dit zit er aan onderdelen in de kit.
Als je dat in elkaar zet krijg je dit. Heel niet slecht. In de gemiddelde kit die ik bouw zit heel wat minder. Het grote blok in het midden is een brandstoftank.
Dus dit is een goed uitgangspunt om het één en ander nog wat verder op te leuken.
Wandje vervangen, want te klein. Nog wat radio- en electrakasten toegevoegd.
Het leukste en moeilijkste om te maken was de conische goot die uitkomt op een circkelvormig frame. Dat was veel schuren, passen, schuren, passen, etc.
https://www.worldwarphotos.info/wp-cont ... a_1943.jpgIn het echt ziet er zo uit. Alleen moet je die dwarsblak wegdenken. Daar zat bij vroegere versies een mitrailleur.
Nog twee fotocamera's aan de onderzijde. Die zijn uiteindelijk zichtbaar door een raampje in de bodem van de romp.
Instrumentenpaneeltje gemaakt. De bovenzijde is nu nog een beetje scheef, maar die wordt pas geschuurd met de bovenzijde van de neuskegel.
Zo zit ie d'r in.
In de punt van de neus zit het landingslicht. Gat in de neus geboord. Stukje doorzichtige sprue rond gevijld, en een klein gaatje in het ronde uiteinde geboord bij wijze van gloeilamp.
De doorzichtige sprue vanbuiten zilver geverfd en in het gat gelijmd.
Afgeknipt, gladgeschuurd en gepolijst.
Nog wat detail aangebracht aan de binnenzijde van de romp: ribben, electrokastjes, leidingen, etc.
Even een droogpassing.
Tussen de pilotenstoel en het instrumentenpaneel zit nog een dikke plastic balk. Die hoort er niet maar houdt de romphelften bij het verlijmen op de juiste afstand. In een later stadium ga ik die nog weghalen.
Maar nu eerst een verfje voor het interieur.