Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 10:58 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 142 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 05 maart, 2020 22:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Na de ESM (Houten), op zaterdag 21 november.

Nadeel is wel dat je eerst de hele dag je moet begeven tussen andere modelbouwfetasjisten en je koopspook zult moeten bedwingen.
Doen we ook weer koffie Jan?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 maart, 2020 23:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 22 mei, 2015 15:38 pm
Berichten: 863
45 min rijden voor mij dus goed te doen. Heeft het forum/winkel daar een stand waar ik veilig mijn model achter kan laten als ik ga struinen?
Lijkt me namelijk wel leuk jullie zo een beetje te ontmoeten. Koopspook bedwingen word moeilijk ben ik bang haha.

Gr Luuk

_________________
"Als het dit niet is, was het wel wat anders"

In de werkplaats:

1:72 Mitsubishi Ki-46 DINAH (LS)
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 84&t=53073


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 maart, 2020 23:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 mei, 2015 14:25 pm
Berichten: 545
Woonplaats: Amsterdam
Het is mij de vorige keer ook goed bevallen! ( was een van de 5). Het leek er wel op dat als het een grotere groep is er wellicht gereserveerd moet
worden?

Groet Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 maart, 2020 14:54 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5064
Woonplaats: IJsselstein UT
tsjopper bob schreef:
Voordat de groepsbouw straks uitgebouwd is en de interesses weer elders liggen, ik hoop op een mooie tafel tijdens ESM, maar ik wil ook even polsen of we na afloop weer gaan eten bij de Japanner die daar vlak bij zit? Dat is me de vorige keer eigenlijk wel bevallen. Toen was het wat kort dag en waren er 5 fanatiekelingen, dat kan toch beter?

René


Ik doe graag mee. De volgende ESM in Houten is op 21 november van dit jaar. Is er iemand die een tafel regelt? Of doen we mee aan een Brouwersdag in Gorkum - als die tenminste komt. En ja, ik ga graag eten bij die Japanner!

Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 maart, 2020 15:10 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5064
Woonplaats: IJsselstein UT
Dank voor de feedback mannen. Ik loop nu warm voor het volgende stuk: over de IJNAF. Duurt wel even, want er moet natuurlijk wel gebouwd worden. :lol:

Huib2 schreef:
Mooi stuk, Jan! Goed gedaan. Het duizelt me nog wel een beetje met die Japanse namen. Die beklijven niet zo bij mij. Ik heb nog gedacht een vergelijkend schemaatje te maken, maar daarvoor zijn de verschillen met andere luchtmachten net weer wat te groot voor. Nu op naar de IJN!


Dat had ik ook Huib, vandaar mijn drang om het op een rijtje te krijgen. Ik geef toe dat mijn stuk meer interessant is voor mensen met historische of militaire belangstelling. En dat is - zo heb ik vaak gemerkt - een minderheid onder de modelbouwers. De meesten gaan toch voor een mooie kit met een goed resultaat. En dat is prima natuurlijk. Zelf heb ik veel met historie, strategie, technologie en logistiek en hoe die zich binnen een onderwerp als dit verhouden. Ik zal proberen een vergelijkend schemaatje te maken als ik klaar ben met het Marineverhaal.

Voor de meeste modelbouwers is het wat de IFAAF voldoende om dit te weten:
- Sentai (= plusminus group, wing, Gruppe)
- Chutai (= plusminus squadron, escadrille, Staffel)
soms ook:
- Shotai (= plusmimus flight, Schwarm), een eenheid die deel uitmaakt van een Chutai, zoals de kamikaze-vliegers van het 47e sentai, die B-29's moesten rammen.

Verder:
- plaats van legering, vliegbasis
- front/gebied van inzet
- maand(en) en jaartal
-
Die informatie is van belang i.v.m. de relatie met het camouflageschema, kentekens en andere uiterlijke kenmerken, of speciale uitrusting of versie van een vliegtuig

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Laatst bijgewerkt door Trajanus op vr 06 maart, 2020 16:08 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 maart, 2020 15:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 apr, 2014 2:33 am
Berichten: 463
Ik had begrepen dat ESM 2020 niet doorgaat wegens Corona? ;) *






* Grapje eej, moet kunnen hopelijk...of ben ik te vroeg?

_________________
* Mijn dochter Karmijn en ik bouwen een Tamiya 1/12 Honda F1-wagen en vloggen hierover op Youtube.
* Ben je beginnend of wat gevorderd modelbouwer en zoek je eenvoudige maar nuttige tips?
* Bekijk dan onze video's, hier is een afspeellijst. Of klik hier om je te abonneren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 maart, 2020 16:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Luuk_W schreef:
45 min rijden voor mij dus goed te doen.

Ik zit bijna 2 uur in de auto. ESM is het walhalla voor de nederlandse modelbouwer !! :lol:

Luuk_W schreef:
Heeft het forum/winkel daar een stand waar ik veilig mijn model achter kan laten als ik ga struinen?

Meestal heeft modelbrouwers wel een tafeltje. Indien er heel veel modellen aangekondigd worden is het wellicht handig om Hanjo daarover in te lichten. Danny of Patrick (en uiteraard Jan) kunnen vast wel een goed woordje voor ons doen.

Paul1970 schreef:
Het is mij de vorige keer ook goed bevallen! ( was een van de 5). Het leek er wel op dat als het een grotere groep is er wellicht gereserveerd moet
worden?

Daarom vraag ik het ook vroeg, dan kunnen (moeten) we reserveren. Wil nu wel fatsoenlijk aan een tafeltje zitten zonder over medebrouwers te kruipen om wat te kunnen eten 8)

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 maart, 2020 16:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 apr, 2014 2:33 am
Berichten: 463
Is met ESM eigenlijk ook het einde van de buddy build? Of is daar nog niets over bekend?

_________________
* Mijn dochter Karmijn en ik bouwen een Tamiya 1/12 Honda F1-wagen en vloggen hierover op Youtube.
* Ben je beginnend of wat gevorderd modelbouwer en zoek je eenvoudige maar nuttige tips?
* Bekijk dan onze video's, hier is een afspeellijst. Of klik hier om je te abonneren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 maart, 2020 16:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
In principe heeft een buddy-built geen harde einddatum. Een groepsbouw heeft dat wel. Daarin is het eigenlijk de bedoeling om binnen een bepaald tijdsbestek iets af te bouwen. Die eindgrens is bij een bb wat vager. Als er geen activiteit meer is, zou je kunnen stellen dat een bb is afgelopen. Maar wellicht heeft Jan als inspirator daar een andere mening of gedachte over.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 maart, 2020 17:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 apr, 2014 2:33 am
Berichten: 463
Merci voor de toelichting.

Het is denk ik hoe dan ook leuk om, naarmate de datum van ESM vordert, erop te wijzen dat de buddy-build modellen er tentoon gesteld kunnen worden (dacht tenminste dat dat de bedoeling was), zodat er wat extra aanmoediging is ze af te ronden ;)

_________________
* Mijn dochter Karmijn en ik bouwen een Tamiya 1/12 Honda F1-wagen en vloggen hierover op Youtube.
* Ben je beginnend of wat gevorderd modelbouwer en zoek je eenvoudige maar nuttige tips?
* Bekijk dan onze video's, hier is een afspeellijst. Of klik hier om je te abonneren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 142 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 97 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement