Citaat:
Da's nou ook toevallig, Sjaak. Daar ben ik vanmiddag ook nog geweest om wat verfjes te kopen voor mijn G.1.
Dat is zeker toevallig. Normaal ga ik altijd in Aalsmeerderbrug langs, ligt toch op de route, maar zoals wel vaker was de Xtracolor uitverkocht. Ik ben trouwens wel benieuwd welke verf je hebt gekocht, voor een LVA kist kom je meestal toch weer bij Xtracolor of Colourcoats (voorheen WEM) uit.
Als ex marineman geen idee waar "DLDB" voor zou moeten staan, verder mijn excuses voor de afkortingen, dat sluipt er snel in
.
LPC = Low Pressure Compressor
HPC = High Pressure Compressor
HPT = High Pressure Turbine
LPT = Low Pressure Turbine
De core van de motor bestaat uit de HPC, verbrandingskamer en HPT. De HPT bestaat bij de CFM56 slechts uit 1 trap, het is een relatief kleine motor. De core is overigens afgeleid van de motor van de B-1 Lancer. De core is aan elkaar gekoppeld, de HPT drijft de HPC aan (N2), de LPT drijft de LPC en de fan aan (N1).
Citaat:
Wat mij ook opviel op de twee foto's met de motoren, is dat alle velgen van de hoofdwielen onderling verschillen.
Volgens mij zijn de wieldoppen gelijk aan elkaar, alleen zijn die van de Garuda kist lekker schoon, aan de dranghekken te zien op een open dag o.i.d. Normaal gesproken worden de wielen heel snel smerig, misschien heeft het gebruik van koolstof remmen hier ook iets mee te maken. De wielen aan de binnenkant hebben inderdaad een verschillend gatenpatroon, geen idee waarom dit is.
Helaas ging het weer eens mis met de blauwe verflaag. Tijdens het afplakken voor het spuiten van de APU uitlaat (Auxiliary Power Unit
) stootte ik tegen de punt van een Lego blokje. Gevolg, een kras in de blauwe verf. Niet getreurd, schuurpapiertje korrel 2000 en dan weer blauw erover. Dat werkte dus niet, blijkbaar is de hechting zo marginaal dat tijdens het schuren de verf aan de randen afbrokkelt, maar vreemd genoeg geen problemen bij het verwijderen van de tape. Hierdoor was het niet mogelijk een mooie vloeiende overgang te krijgen en stond ik voor de keuze het zo te laten of de verf te strippen. Omdat ik niet de motivatie op kan brengen de hele kist te strippen en alles opnieuw te spuiten, heb ik besloten het hierbij te laten. Ik hoop dat de decals een deel verdoezelen (of juist accentueren?
) .
Van een afstandje valt het niet echt op, van dichtbij is het een ander verhaal....
Verder twijfel ik nog over de raam decals, die van Draw gebruiken of toch die van Authentic? Ergens vindt ik de zwarte van Draw bij een desktop model "horen", aan de andere kant maken die van Authentic er juist iets aparts van.
Gr. Sjaak