Gister druk bezig geweest met het in elkaar zetten van de hoofd- en staartrotor.
DE HOOFDROTOR Ik begon met het in elkaar zetten van onderdeelnummers 61A, 62A (4x) en 63A, en liet dat vervolgens ongeveer 2 uurtjes drogen. Intussen maakte ik het extra resin onderdeel schoon wat erop gelijmd moest worden. Na twee uur lijmde ik onderdeel 64A en het schoongemaakte resindeel erop.
Hierna liet ik het drogen en ging verder met de staartrotor. Na het avondeten pakte ik mijn airbrush erbij en begon met het verven van de hoofdrotor. De eerst kleur was MRP-A016 (Tyre-rubber), nadat dat klaar en droog was plakte ik de tips af en kleurde de tips in MRP-A010 (Zinc-Chromate yellow). Daarna verfde ik de overige delen in het centrum van de rotor, eerst dull aluminium en daarna een lichte wash met licht aircraft gray.
DE STAARTROTORs' Middags nadat de hoofdrotor in elkaar zat, ben ik verder gegaan met de staartrotor. Voor de staart rotor moest ik de bladen de andere kant op laten wijzen, en daarvoor begon ik met het afzagen van de as om die uiteindelijk op de andere zijde te kunnen plakken. Voordat ik dat deed, maakte ik eerst beide zijde zo glad als mogelijk en daarna een gaatje gemaakt met een dun boortje. Pas nadat ik dat gedaan had kon ik de as aan de andere zijde lijmen, waarna ik de lijm een uurtje liet drogen. Daarna gebruikte ik het gaatje aan de andere zijde om het aangeplakte asje iets uit te boren met de zelfde diameter boortje. Nadat ik de gewenste diepte had bereikt, heb ik er een stukje van een metalen paperclip in het gaatje gelijmd met CA-lijm, om daarna het laatste onderdeeltje aan de rotor te lijmen.
Zojuist, vandaag, heb ik de eerste lagen primer wit op de staartrotor aangebracht. Morgen ga ik verder met het afverven van de staartrotor.
Bij de body heb ik een paar plekjes opgevuld met CA-lijm wat nu droogt, morgen kijk ik of het voldoende is geweest of dat er nog een laagje bovenop moet.