Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 13:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 sep, 2005 10:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Ik gebruik Revell paint, in die kleine 14 ml potjes van aluminium. Ik doe gewoon 1 laag verf erop, en dan een glanslaag. Die glanslak is dus niet mooi geworden, die had ik moeten verdunnen.
enne: deze motoren zijn wel stil hoor, robert :wink:
het zijn props (ze kunnen toch niet meer draaien)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 sep, 2005 11:28 am 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Ik heb zelf ondervonden, dat als je aluminium een beetje doet verdunnen, en dan twee van die dunne lagen erop doet dat deze dan perfect dekt. Dan komt echter het volgende probleem, wat zich ook bij het spatbord van mijn scania heeft voorgedaan, dit moet echt heel lang drogen. Op de een of andere manier "loste" de glansvernis het aluminium een heel klein beetje op, dus toch te snel opgebracht (nogthans 30 uur gewacht).
Oja, ik gebruik ook die 14ml potjes revell.

gr Robert

ps Ik heb geen aversie tegen vliegtuigen hoor, zo af en toe brouw ik er nog wel eens eentje :lol: .


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 10 sep, 2005 20:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
dat 'beetje' geduld heb ik wel hoor
school is weer begonnen, kan dus geen hele dagen meer brouwen :cry: :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 sep, 2005 0:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12253
Woonplaats: Eibergen
homeghost schreef:
Dan is de oorzaak gewoon de temparatuur geweest.
Als het warm is,zoals de laatste dagen,dan droogt de lak(vooral blanke lak wegens gebrek aan pigmenten)vrij snel in.Dan wordt hij stroperig.
Dat gebeurt ook wel eens als je gaat painten in de stroom van een ventilator.



Hmmm dat van die pigmenten vind ik wel een leuke :lol:

Pigmenten zijn gemalen grondstoffen die drogen niet en waaien hooguit weg als het tocht.

Nu ga je de pigmenten vermengen met bindmidelen en jawel je krijg een verfje daarin zit ook weer een toevoeging om het droging proces op gang te krijgen en dat is de boosdoener dus bij modelbouwverfen.

Dus verf en vernis (waar geen pigment in zit) drogen even snel of langzaam.
Dan heb je ook nog dat mat verf sneller droogd dan glans verf.

En dan heb je ook nog dat Acryl weer sneller droog dan .............

Maar al met al in dit geval heeft het gewoon aan de temperatuur gelegen.

En inderdaad tocht (en ventilator) wil het drogen ook weleens versnellen

Die vlekjes kan je ook weleens krijgen in mat lak als je je model heb schoongemaakt maar niet goed heeft nagespoeld en enkele druppels zeepwater op die plek zijn gedroogd.

btw leuk modeletje van dat radargeval.

Ronald

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 sep, 2005 21:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Okee, ik ben van plan een dio'tje te maken.
Dot wordt mijn eerste diorama, dus ik weet niet hoe het gaat worden.
Ik ben van plan een stukje dek van de USS Carl Vinson te maken, vanwaar dit toestelletje opereert. Ik wil het laten lijken alsof hij net is geland en zijn props al heeft uitgezet, dus alsof hij net is ingeparkeerd, en de vleugels nog niet zijn opgevouwen. Heeft iemand foto's, tips of weet ik veel wat, zeg het dan. Nogmaals: dit wordt mijn eerste dio dus kan wel wat tips gebruiken. Ik heb een zakje nepgras, maar daar heb je op een carrier niet veel aan :lol:
Het dio is ook bedoeld om de 'staartsleper' te camoufleren :P
met bijvoorbeeld een klein ijzerdraadje uit het dek dat los om het voorwieltje heen gedraaid kan worden.
waar is bijv. het dek van een carrier van gemaakt? asfalt? betonnen platen? staan er nog evt. strepen op het 'parkeerdek'?
ik was zelf van plan een houten plaatje te gebruiken, en dan met karton en grijze (plakkaat) verf het beton of asfalt of wat het ook is na te bootsen. Ik heb dus alleen deze maand nog, en ik heb ook nog school, dus heel veel tijd heb ik niet meer, alleen nog volop in de weekeinden.
Als ik er eerder aan gedacht had had ik de vleugels opgevouwen kunnen doen... dat ga ik nu niet meer proberen, met al die details enzo er al op...
hawkeye zelf is nu echt bijna af, foto's volgen nog (hoop ik :oops: )

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 sep, 2005 8:12 am 
Afbeelding

Op deze foto staat een vliegtuig dat net geland is, en kan je de lijnen goed zien....


Laatst bijgewerkt door gangstahluc op di 13 sep, 2005 15:52 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 sep, 2005 15:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 11:04 am
Berichten: 844
Woonplaats: Haaksbergen
Jelle, Verlinden heeft een aantal kant- en klare carrierdecks in zijn assortiment, ik meen op 1:72 en 1:48. Volgens mij staan die ook in de catalogus afgebeeld, dus als je daar een scan van kunt regelen en eventueel een beetje verkleinen of vergroten tot je op ongeveer 1:144 zit, afdrukken op je kleurenprinter en je bent zo goed als klaar 8)

Maar, da's een klein beetje illegaal, en zelf maken is natuurlijk leuker.

Ik zal es kijken of ik nog ergens zo'n Verlinden catalogus heb liggen.

Grtz,
Michel

_________________
Mijn bescheidenheid is minstens zo groot als mijn ego.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 sep, 2005 15:52 pm 
Sorry voor de grote foto :oops:


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 sep, 2005 16:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 apr, 2005 18:36 pm
Berichten: 5514
Woonplaats: Heemskerk
Die carrier deks hebben ze bij luchtvaarthobbyshop. Das wel te doen voor jou TFD, denk ik. De echte zijn trouwens van metaal.

Zelf maken kan natuurlijk ook maar dan zal je op internet ofzo wat foto's moeten zoeken maar dat lijkt me geen probleem, die zijn er in overvloed.

Citaat:
een klein ijzerdraadje uit het dek dat los om het voorwieltje heen gedraaid kan worden.


Waarom niet gewoon lijmen? dan zit ie vast... en je hebt geen lelijk ijzerdraadje!

Veel succes in ieder geval nog hiermee!

Robin

_________________
Ik brouw dus ik ben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 sep, 2005 19:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
@Luc: die grote foto is geen probleem hoor! kan je alles lekker duidelijk zien :D 8)

@Robin:
ik ga het dek toch liever zelf maken, is een uitdaging, en zoveel tijd kan het toch niet kosten? :roll: 8) ik doe het toch maar met een ijzerdraadje, ik vind het zo zonde om hem vast te lijmen, dan kan je het model zelf niet meer oppakken... :mrgreen:
ik denk dat ik het dio'tje op de middelbare school ga maken waar mijn vader les geeft, daar heb ik verf en hout.
Als ik tijd heb in een weekend ofzo...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement