Carvair schreef:
Hmm VJ dit ben ik niet gewend bij deze kit..in ieder geval niet zo erg als dit!
Heb jij de lijmvlakken of eigenlijk alle vlakken die de romp aan de binnenkant raken goed schoon en dus zonder verf ?
Dat kan enorm schelen bij deze kit, zelf loop ik dus alle bulkheads en vloer na met wat schuurpapier totdat de romp lekker in elkaar valt..
Dat van die ligger klopt wel en moet er best wel wat afgeschuurd worden..
Nog een tip voor de cabineramen!!
Ze vallen er een beetje dieper in dan wenselijk en daar heb ik het volgende op verzonnen..
Ik doe een tape op de ramen die wat uitsteekt maar eerst een beetje Revell contacta clear in de sponningen, dan leg ik het raampje in de sponning en door de tape op de raampjes zakken ze niet te diep erin en blijven ze gelijk met de romp..
Dank je voor de tips Jan. Ben je de Dart-turbine versie aan het bouwen? Ik zie wel hele lange nacelles!
Ja, alle vlakken zijn schoon. Ik heb voor de zekerheid de randen van het interieur nogmaals langsgelopen. Die ramen vallen er diep in zeg jij, maar is dat met of zonder de PE van Eduard? Want mede vanwege het randje in de transparante delen lijkt het dat de ramen eigenlijk niet zonder deze gemonteerd kunnen worden. En over correcte passing en de PE delen gesproken...
Laat ik het zo zeggen: de HobbyBoss PE past beter op de ESCI kit dan de Eduard PE op de bijhorende Airfix new tool
Gelukkig loop ik alles langs voor het uiteindelijke monteren. Nu kan ik overal nog goed bij.
Ondertussen heb ik de motorgondels afgerond. Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van de ESCI (Revell) motorgondels, omdat de juiste carburetor air intake niet bij de Airfix kit zit.
Citaat:
De eerste generatie C-47s hadden (net als de C-53 en DC-3A) een carburateur inlaat bovenop de motorgondels, net achter de cowling (onderste plaatje). Bij de latere modellen C-47A en B werd een ‘tropical filter’ toegevoegd om vervuilde lucht te filteren van zand. Deze inlaten liepen door tot voor aan de cowling (middelste plaatje).
De C-47B kreeg een cowling die verder naar achtere doorliep vanwege de two stage supercharger (bovenste plaatje). Bij het verwijderen of uitschakelen van de blowers na de oorlog, waardoor de B series verder gingen als D series, bleven de fairings ongewijzigd.
De Airfix kit biedt de mogelijkheid de kleine air intake toe te passen en de intake van de supercharger. Gelukkig heb ik de onderdelen van de ESCI kit nog op mijn werktafel liggen en daar zitten mooie tropical filters tussen. Allen is de cowling weinig gedetailleerd. Dat heb ik oa opgelost door de cowl flaps individueel los te snijden en iets open te monteren.
Alles voorzien van zinc chromate groen.
En klaar voor montage. De motoren zijn al klaar. Die had ik tegelijk gebouwd met de motoren van de KLM C-47.
VJ