Van de week maar eens bezig geweest met het afsluiten van de flare luikjes. Ik wist al dat er wat opgevuld moest worden, dus allereerst de verplichte dry-fit. Toen kwam ik meteen tot de conclusie dat er een boven en een onderkant aan de deurtjes zit. Verkeerd er in en het ziet er niet uit, de lijnen van de romp kloppen dan niet meer. Als ik me niet vergis dan is de bovenkant het stuk waarmee het deurtje aan de sprue zit. Dus goed passen!
Na het deurtje iets te hebben bewerkt met de vijl, kon ik precies een stukje styreen van 0.28mm tussen proppen. Dat met een beetje ultra thin gelijmd, waarna de deurtjes er in konden worden geplaatst.
De stripjes staken iets uit, maar even met de vijl nalopen en naschuren met waterproof 1200 loste dat wel op. Ook hier weer een prima pasvorm. Dus dan de pit, die eerst een kleur moet hebben voordat we verder kunnen. Als de spuit dan toch in actie is, meteen de Mig en Kfir ook maar eens van wat kleur voorzien. Na gisteren wat kleuren te hebben bepaald voor het nodige spuitwerk was het vandaag dan zover.
De pit en de zijwanden in de basis kleur. Ik heb de kleur die er op moest iets gemengd met wit om hem wat lichter te maken, het wordt anders toch als zo'n donker hol. Daarbij is het de bedoeling dat de kleur dan iets meer naar de grijze kleur gaat op het PE. De details op de achterwanden en de zijwanden van de pit komen mooi uit nu. Als daar straks wat accent kleuren op zitten en er een beetje een filter overheen zit, dan denk ik dat de PE aardig bij trekt qua kleur.
Dus zoals gezegd eerst eens wat PE. Dat begint er al aardig op te lijken, nu nu sticks en plofstoelen er in en de mannen kunnen werken in de pit. De basis van de stoel is al mooi zwart, die had ik vandaag ook gedaan. Ik heb nog wat PE voor op de stoelen zelf, dus voordat de zittingen er in kunnen moeten die eerst in elkaar worden gezet. Maar dan moet ik ook even kijken of ik er nu wel of niet een piloot in zet, ik heb nog wel het een en ander te doen zullen we maar zeggen.