Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 14:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 05 feb, 2018 15:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Mooie details... je zou haast vergeten dat het 1/72 is...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 feb, 2018 20:55 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Kan je nagaan als tie 1/32 was gaan bouwen, had die de diverse naalden van het klokkewerk zelfs nog opnieuw gemaakt :lol:

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 feb, 2018 22:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
@Silenoz, Ik ben er zelf ook wel content mee en het is inderdaad wat priegelwerk, maar ik heb heel veel geduld. (of een langzame bouwer) :D

@Bert,.....euuhhh...waarschijnlijk wel :lol: Maar 1:32 wordt te groot, ik heb ooit eens de Revell Tomcat in 1:32 gemaakt, maar die is nooit echt afgekomen en tijdens de verhuizing gesneuveld. Rest me nog een Revell F16 in die schaal, maar voor het mooie moet die helemaal worden gerestaureerd. Neen, ik blijf wel bij 1:72 (leeuwedeel van de stash) en 1:48 (Tracker, Thunderstreak en een Huey).

Ok, maar laten we eerlijk zijn, het is best een kale pit en ik bouw hem met de kap open. Dus dat nodigt dan wel uit om naar binnen te kijken en dan wil je natuurlijk wel wat zien. Dus aan de binnenzijde ben ik ook begonnen met aankleden. Om alsvast een idee te geven.

photo 436109

Wat eenvoudige styreen strips om de spanten voor te stellen. Nu nog niet op maat gesneden, dat komt straks als het echt goed droog is. Maar toch even kijken voor de passing en om een idee van de grootte te geven.

photo 436110

Eigenlijk valt het best mee met de grootte en belangrijker nog, er zit voldoende speling in om het zo in elkaar te zetten, dus nog steeds tevreden met de passing. :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 feb, 2018 23:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
Van de week maar eens bezig geweest met het afsluiten van de flare luikjes. Ik wist al dat er wat opgevuld moest worden, dus allereerst de verplichte dry-fit. Toen kwam ik meteen tot de conclusie dat er een boven en een onderkant aan de deurtjes zit. Verkeerd er in en het ziet er niet uit, de lijnen van de romp kloppen dan niet meer. Als ik me niet vergis dan is de bovenkant het stuk waarmee het deurtje aan de sprue zit. Dus goed passen!

photo 436769

Na het deurtje iets te hebben bewerkt met de vijl, kon ik precies een stukje styreen van 0.28mm tussen proppen. Dat met een beetje ultra thin gelijmd, waarna de deurtjes er in konden worden geplaatst.

photo 436770

De stripjes staken iets uit, maar even met de vijl nalopen en naschuren met waterproof 1200 loste dat wel op. Ook hier weer een prima pasvorm. Dus dan de pit, die eerst een kleur moet hebben voordat we verder kunnen. Als de spuit dan toch in actie is, meteen de Mig en Kfir ook maar eens van wat kleur voorzien. Na gisteren wat kleuren te hebben bepaald voor het nodige spuitwerk was het vandaag dan zover.

photo 436771

De pit en de zijwanden in de basis kleur. Ik heb de kleur die er op moest iets gemengd met wit om hem wat lichter te maken, het wordt anders toch als zo'n donker hol. Daarbij is het de bedoeling dat de kleur dan iets meer naar de grijze kleur gaat op het PE. De details op de achterwanden en de zijwanden van de pit komen mooi uit nu. Als daar straks wat accent kleuren op zitten en er een beetje een filter overheen zit, dan denk ik dat de PE aardig bij trekt qua kleur.

photo 436772

Dus zoals gezegd eerst eens wat PE. Dat begint er al aardig op te lijken, nu nu sticks en plofstoelen er in en de mannen kunnen werken in de pit. De basis van de stoel is al mooi zwart, die had ik vandaag ook gedaan. Ik heb nog wat PE voor op de stoelen zelf, dus voordat de zittingen er in kunnen moeten die eerst in elkaar worden gezet. Maar dan moet ik ook even kijken of ik er nu wel of niet een piloot in zet, ik heb nog wel het een en ander te doen zullen we maar zeggen. :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 feb, 2018 7:36 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
KAn niet anders zeggen, het is een mooi kantoor geworden voor deze schaal

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 feb, 2018 12:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
gaat wel snel zo met die prepainted PE... inderdaad een nette cockpit

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 feb, 2018 13:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1707
Wederom mooi freubelwerk MarkOh ! :wink:
De toepassing van pre-painted PE ziet er in deze kleine schaal wel erg fraai uit. Ook het scratch-werk ziet er weer toppie uit en dat alles in combinatie met elkaar geeft bijna de indruk dat je hier in de schaal 1/48 aan het werken bent... :lol:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 feb, 2018 0:23 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
Dank allen, ik ben zelf ook tevreden met hoe de de werkplek tot nu toe in elkaar valt. En al lijkt het met de PE snel resultaat, toch klopt het allemaal niet helemaal met de werkelijkheid.
Vooral voorin is het IP zoals al eerder aangegeven niet correct en ook de de zijstukken wijken wat af. Maar dat neem ik voor lief en ik heb nog meer te doen aan deze vogel.

@ Ruud, 1:48 daar lijkt het bijna wel op hoor, maar ik heb nog even op de doos gekeken en nope het is echt 1:72 :lol: Als ik kijk naar de kisten die ik al in elkaar heb gezet, dan was alles een stuk krapper bemeten. Wat dat aangaat heb ik ook veel speelruimte in deze kit.

photo 437072

En met die ruimte ben ik ook weer in de weer geweest. Ik heb mijn freubelwerk van een paar kleuraccenten voorzien. Zo krjgen we een beetje een idee dat er nog wat paneeltjes aan de wand hangen en middels een wash heb ik de boel ook wat accenten gegeven. Het nieuwe is er nu vanaf en alles heeft nu een mooie matte waas gekregen.

Overigens heb ik een paar pogingen gedaan om Piet Piloot in de pit te krijgen en dat gaat hem niet worden. Door de aanpassingen gaat het niet meer lukken om de beste man een beetje fatsoenlijk en geloofwaardig achter de stick te krijgen. Dat zou hem zijn benen kosten en de tijd van Douglas Bader is al weer even voorbij. Dus helaas, de pit blijft onbemand, weet ik meteen wat me te doen staat voor de stoelen, dus dat wordt het volgende station.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 feb, 2018 23:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1707
Wellicht kan het aanbod van Jan de Vries in het kopje "De Ruilbeurs" je bekoren...???
Ik ben ervan overtuigd dat jullie onderling de maten even kunnen uitwisselen en eventueel tot een deal kunnen komen... :wink:

Gr. Ruud.

P.S.:
Mooi pitje geworden ! :brouw:

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 feb, 2018 0:40 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
@Ruud, ik had er al even naar gekeken, maar ondertussen was is ook al bezig om de Hasegawa plofstoelen aan te kleden en ik ben op dit moment eigenlijk wel te spreken over het resultaat tot nu toe.

photo 437568

Ze moeten alleen nog wel wat gebruikssporen krijgen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement