Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 10:29 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 03 apr, 2023 21:14 pm 
Online
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Bedankt voor de complimenten.

Ik ken de techniek die je beschrijft, ik heb hem nog niet uitgeprobeerd.
Ik schilder nu eerst het hele figuur in de basiskleur en daarna de verschillende delen in de juiste kleur.
Vervolgens inlijnen en daarna de plooien en highlights schilderen. Vaak als laatste het gezicht. Het is een werkwijze die werkt voor mij.

Ik zoek mijn figuurtjes eigenlijk nooit op onderwerp. Als ik iets zoek, dan ga ik op verschillende webshops door het assortiment heen. Soms schaf ik ook figuurtjes aan omdat de poses me aanspreken zonder dat ik er al een idee bij heb. Dat idee komt vaak later vanzelf.

Bij de Duitser zijn gezicht gedaan en op de camouflage smock wat highlights aangebracht. Dat vind ik bij camouflage nog wel lastig. De schaduwen op vooral de broek ogen “hard”, maar van een afstandje valt het wel weer mee. Ik zie wel dat ik een paar plooien vergeten ben. De schoenen hebben een drybrush met khaki gehad en bij de helm heb ik met donkergroene verf het net benadrukt. Op de patroontassen aan de riem heb ik highlights aangebracht.
De camouflage smock en de uitrusting kan hier en daar nog wat inlijning gebruiken. Het figuurtje nadert behoorlijk zijn voltooiing.

photo 578656

photo 578654

photo 578653

photo 578655


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 apr, 2023 17:31 pm 
Online
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Wat mij betreft zijn de tweede Amerikaanse tanker en de zich overgevende Duitser klaar.

Bij de Amerikaan highlights op zijn broek en jack gezet. Ik heb zijn rechteroog en oogkas drie keer opnieuw gedaan en zoals het er nu uitziet is voor mij goed genoeg. Ik heb een foto gemaakt vanaf een afstandje en dan oogt het naar mijn kleine, bescheiden mening heel behoorlijk. :D

photo 578811

photo 578808

photo 578810

photo 578813

photo 578812

photo 578807

De Duitser is ook klaar. Heb nog wat ingelijnd bij zijn uitrusting en wat diepe plooien geschilderd bij zijn camo smock.
Ook hier een foto van een afstandje. De foto's dichtbij tonen best "harde" schaduwen, maar als je het figuurtje dan van een afstandje ziet, valt dat toch behoorlijk mee.

photo 578805

photo 578806

photo 578809


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 aug, 2023 18:38 pm 
Online
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Dit draadje is ten einde. Er komen geen figuurtjes meer bij. Ik was eerst van plan om nog een Amerikaanse GI te schilderen, maar dat laat ik varen.

Weer een draadje gereed dus. :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement