Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 4:50 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 28 jul, 2018 23:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Het ziet er allemaal weer goed uit tot dusver Bert. Eerlijk gezegd lijkt het schilderen bij daglicht mij toch een stuk fijner werken. Heb je veel verschil gemerkt? Ik heb weinig/niets constructiefs te meldrn maar blijf dit toch weer graag volgen.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 jul, 2018 10:13 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Thanks

Ja, buiten zie je veel meer contrastverschillen op bijv het leer dan binnen. Het gezicht lijkt binnen ook grauwer dan buiten, dus dat is vaak een probleem met binnen en buiten schilderen en dan ook nog met zon of bewolkt. Normaliter schilder ik onder een soort witte LED loeplamp, of voor het groffere werk onder de wittige LED tl balk onder de keukenkastjes. De foto's worden gemaakt waarbij ik dan licht heb van de wat goedkopere plak DLR's van Beverwijk, maar als ik daar ben koop ik er nog een paar voor de zijkanten, denk ik

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 aug, 2018 12:58 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
De warmte is weer even uit de keuken dus ik kon de afgelopen dagen weer wat doen, heb wat aan het uniform, kop en de hond lopen verven. Het is een beetje lastig om zowel buiten als onder de LED lamp te schilderen en dat zowel overdag als in de avonduren, de kleuren worden dan steeds iets anders.
Ik ben nu bijna klaar met de romp en kop en van de hond misschien de ogen nog wat beter doen. Bij de kop moet het zuurstofmasker en bij de romp nog wat details. Ik moet toch eens bijhouden hoeveel uur er nu eigenlijk in zo'n buste gaan zitten, ik schat dat ik nu een uur of 20 heb staan.

photo 451519

photo 451518

photo 451517


photo 451516

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 aug, 2018 13:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 925
Dat ziet er erg mooi uit Bert maar ik heb twee kleine opmerkingen, persoonlijk vind ik het geheel net even te Blauw en dat betreft dan de sjaal en de lenzen van de vliegbril.
Als ik in één oog opslag naar de piloot kijk is mijn eerste gedachte ''Blauw''.....
Wat de brillen betreft hadden deze ook iets getinte lezen zie linkje en foto, misschien dat je er wat aan hebt.
En wat sjaaltjes betreft, er zijn meerdere kleuren mogelijk denk ik....... :D

Gerhard

https://www.historicflyingclothing.com/ ... 27GCq2iHmI

photo 451523


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 aug, 2018 14:11 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
HAHA

Mijn eerste gedachte was, hoe ken die vent ooit een vliegtuig besturen :lol:

Maar je heb gelijk over het sjaaltje, vandaar dat die nog zo opzichtig en niet afgewerkt is, ik twijfelde zelf al en jij bevestigd mijn twijfel alleen maar.

De glazen van de bril, daar ben ik nog niet over uit. Heb een aanzet gemaakt voor een reflectie van blauwe lucht en weerkaatsing van het licht, maar dat lukt nog niet helemaal, ik ga daar mee verder als de kop en hond vastzitten, dan heb ik beter overzicht hoe of wat. Ik schilder vaak intuïtief en daardoor kunnen zaken soms heel anders gaan uitpakken dan in oorsprong bedacht, daarbij is het imiteren van glanzende oppervlaktes met reflectie iets wat ik wil leren en daar zijn dit perfecte oefenobjecten voor.

Ik zit voor de sjaal toch iets naar roods te denken en inderdaad de glazen kunnen ook groenig worden, breekt lekker en "kleurt" optisch beter bij de vliegkap

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 aug, 2018 14:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 15:11 pm
Berichten: 3439
Dit is echt heel erg knap. Zelfs zijn hand is onzichtbaar geverfd.... :shock:


















:mrgreen: :brouw:

_________________
Huidige bouw - Cazador Jabeque 1750 - OcCre


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 aug, 2018 10:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 925
Als ik naar een model kijk in dit geval een piloot, dan kijk ik als het een beetje klopt met de werkelijkheid.
Maar over weerkaatsing van het licht....??? Daar denk ik niet eens bij na, het is dat je het opnoemt en dan
is er een ''oh ja'' moment, maar van dit type schilderwerk heb ik dan ook absoluut geen kaas gegeten.....
Maar blijft mooi om te zien hoe zoiets tot stand komt.....

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 aug, 2018 11:09 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Dat zijn ook van die voor zich sprekende effecten die je onbewust registreert of zelfs inkleurt, maar ik wil dit dan ook uitbeelden. Ik heb dat bij mijn andere RAF piloot geprobeerd te doen middels de weerkaatsing van vliegtuigen en bij een moderne F14 piloot door de reflectie van het dashboard in het vizier. Ik ben gek op zulke uitdagingen, maar het haalt wel het onderste van mijn kunnen naar boven en dat is vaak de bedoeling van zulke exercities

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 aug, 2018 22:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3838
Ha Bertus,

mooi buste, heb meerdere van dit merk geschilderd en ze zijn meestal van een mooie kwaliteit.
Schilderwerk ziet er prima uit, vooral het gezicht in combi met de hond, heel sprekend.
Het blauw is in het echt een beetje meer blauw/grijs maar een beetje artistieke vrijheid moet ook kunnen ;)
Succes met de afronding!
Groet Joh

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 aug, 2018 23:10 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Dank je Joh
Ja, ik weet dat het uniform iets grijzer moet en ook wat donkerder, misschien dat ik nog een glazing met grijs toepas.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement