Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 13:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 28 feb, 2011 13:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 08 sep, 2010 10:25 am
Berichten: 38
Ik ga voorzichtig aan proberen een vignette te maken van Wyatt Earp met paard op een sokkeltje.
Begonnen met in elkaar plakken en een 1:35 Duitser van zijn paard ontdaan. Het paard is in schaal iets kleiner maar valt nog binnen de scale range.
De gebruikte kits:
Warriors kit 54001 Wyatt Earp:
Afbeelding
Tamiya kit Wehrmacht Mounted Infantry set:
Afbeelding

Het begin is er, Wyatt Earp is in elkaar geplakt met uitzondering van zijn high plains hat zodat ik beter zijn gezicht kan schilderen:
Afbeelding
Het paard wordt opnieuw in de verf gezet en ik zal proberen het zadel met loodfolie bij te werken, evenals de teugels en het bit.

Beetje onscherp maar nog zoekende naar de compositie op het sokkeltje:
Eén? Twee? Of toch drie?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Wyatt zal in iedergeval de teugels vast moeten hebben, anders kon zijn paard wel eens op de vlucht slaan als ie een schot lost :wink:

Mezelf kennende gaat dit een lange termijn traject worden maar ik zal hier de updates bij houden.

Bedankt voor het kijken alvast.


Laatst bijgewerkt door ColdStab op ma 25 apr, 2011 21:57 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 feb, 2011 16:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 8:45 am
Berichten: 1414
Woonplaats: Friesland
Ik zou positie 1 doen.
Erg leuk idee om dit te doen.
Ik volg je.

Kornelis

_________________
Work in progress:
T-26 Model. 1933 | Skif 1:72
TATA Lpt 1613 TC (52/Cowl) | 1:24 – ‘Horn Please!’


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 maart, 2011 17:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 08 sep, 2010 10:25 am
Berichten: 38
Hmm, met de paarden nog weinig vooruitgang, maar Wyatt Earp heeft er twee tegenstanders bij.
Die linker heb ik zelf van een WWII Desert Rat (British Army)
Afbeelding
geconverteerd naar The Pecos Kid. Wat je met het lood van een wijnfleshals al niet kan doen.
Hoedrand, shotgunchaps en een holster met riem.
Afbeelding
Afbeelding
Die rechter is een Andrea Miniatures metalen figuur. Viel nog niet mee die inelkaar te plakken. De western liefhebbers onder ons zullen in dit figuur Liberty Valance herkennen:
Afbeelding

Die heeft zelfs een eigen lied, haha: The man who shot Liberty Valcance - Gene Pitney.
http://www.youtube.com/watch?v=TljIfAjx-eI&feature=related
Zo moet ie worden, maar of dat gaat lukken?
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 maart, 2011 20:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 11 mei, 2008 14:02 pm
Berichten: 262
Woonplaats: Ieper
De ombouw van WOII soldaat naar cowboy is erg geslaagd.
Is de schaal van beide figuren hetzelfde? De metalen figuur lijkt me wat groter.
Ben benieuwd naar het schilderwerk!

Grtz Jeremy :brouw:

_________________
Afbeelding

Mijn modelsite


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 maart, 2011 22:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 08 sep, 2010 10:25 am
Berichten: 38
Dank je,
De hoedrand moet nog wat aangepast maar verder is ie wel klaar denk ik.
Moet nog even zoeken naar een stukje patronenband van een 1:35 schaal .30 cal Browning of Spandau mitrailleur.
Wellicht past dat nog wel op de riem als patroonlussen.

Hij zou 1:32 moeten zijn, Liberty Valance is iets groter, Wyatt Earp nog weer wat groter.
Hoewel ik wel begon met het idee dat in het écht ook niet iedereen even groot is blijft het met name met Wyatt Earp toch storend.
Vreemd is dat eigenlijk. De revolvers/hoslters zijn even groot. Liberty Valance en The Pecos Kid (bij gebrek aan een betere naam) kunnen nog wel samen. LV staat op een 'verhoginkje'. Maar dat is het volgende dilemma. Dat bijgeleverde mini vignetje maakt het figuur ook wel weer af. Misschien toch 3 vignetjes? En dan moet ik ook nog de paarden van Duitse en Russiche Kozakken (Tamiya en Dragon) van een western zadel voorzien (ofwel schratchen). Disicions... disicions :wink:
(Waar ben ik aan begonnen? :shock: )


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 apr, 2011 16:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 08 sep, 2010 10:25 am
Berichten: 38
Zo, even een updateje:
Ik heb besloten er een drieluik van te maken.
Drie kleine vignettes dus.
De linker Vignette noem ik 'Stale Refuge' (schrale beschutting) naar de minimale schuilplaats die deze outlaw, cowboy of saddletramp als thuisbasis gebruikt. 'The Little Old Sod Shanty On The Claim', (naar het gelijknamige lied uit omstreeks 1880) zou ook een goede titel zijn, maar past niet in de titelbalk van dit topic :D . De middelste en rechter noem ik gewoon naar de personen die ze uitbeelden namelijk Liberty Valance en Wyatt Earp. Voor Wyatt moet ik nog even een (minimaal) ondergrondje bedenken (zand, hekje, hitching post o.i.d.)
De grondverf zit er op en een begin met de eerste lagen basisverf.
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 apr, 2011 15:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 08 sep, 2010 10:25 am
Berichten: 38
Update.
De refuge is voorzien van 'alle' gemakken. Bunk met dekenrol en opgerold zeildoek als kussen. Een emmer voor water, bord, tincup en mes op tafel. Kistje als kruk. Schop aan de muur gespijkerd en een twee tal kisten voor proviand o.i.d.

Zadel aangepast naar een Wade gelijkend zadel en scabbard en rifle van een lege zalftube (ongebruikte gevraagd van de apotheek) en een Jeep speiegeltje als zadelknop (1:35) Lasso van een vuilniszaksluiter. Zadeltassen zijn twee broodzakken van 1:35 Duitse WWII militairen. De eerste kleuren zijn gezet voor de tekening van het paard. Deze moeten nog ingeschaduwd worden en zullen uiteindelijk in olieverf gezet worden. Reins (teugels) en bit worden op het laatst vervaardigd van boterhamzakjessluiter en een reepjes wijnflessen folie. Op naar de volgende update:
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 apr, 2011 12:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1395
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Echt super leuk, m'n jeugdige enthousiasme voor cowboys (en indianen) komt spontaan weer boven :)

Succes met de voortgang,

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 apr, 2011 21:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 08 sep, 2010 10:25 am
Berichten: 38
Dank je, dat beschouw ik als een compliment :D
Vandaag drie update foto's:

Wyatt Earp heeft een gezicht gekregen en staat op een Saloonvloer van ijslollystokjes.
Er komen nog speelkaarten op de grond te liggen.
AfbeeldingAfbeelding

Liberty Valance staat netjes in de basisverf, inclusief gezicht van olieverf/enamel combinatie
(evenals Wyatt en de cowboy onder deze foto)
Afbeelding

Stale Refuge minus wat items (liet het verderrie uit mijn handen vallen) maar wel met geolieverfd paard.
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement