Vandaag stond de postbezorger op de stoep met een mooi pakket! naast deze kit ook nog wat gereedschap opgepikt (hoeveel is daar eigenlijk van, niet normaal wat je allemaal voor de hobby kan kopen!
)
Maar om welke kit gaat het nu precies? Om er wat beeld bij te geven, deze dus...
De Messerspit van brengun.
Op de achterkant van de dos staat het verfschema en waar de decals moeten.
Dan de inhoud van de kit...
een klein decalvelletje
de canopy en een velletje PE
en dan de sprue's, 3 stuks met zeer veel reserve onderdelen, zelfs de orginele romp van de mkVb. deze wordt niet gebruikt aangezien de messerschmitt motor erin zat (daarover straks meer bij het kopje geschiedenis
)
en uiteraard de instructies
GESCHIEDENIS
De spitfire mkVb (EN830 - radio code NX-X) werd op 18 november 1942 boven Frankrijk geraakt door FLAK waardoor de piloot gedwongen werd te landen. het toestel kwam vrijwel ongehavend aan de grond en de piloot werd gevangen genomen. het toestel werd vervoerd naar een Luftwaffe onderzoeks centrum. hier werd gekeken welk toestel nu beter was qua prestaties, de Spitfire of de BF109. Om dit te testen werd de Merlin moter verwijderd uit de Spit en werd de Daimler-Benz motor van de BF109 erin gezet. dit vliegtuig werd daarna gebruikt voor testvluchten.
en dan nog een foto van het echte toestel