Lt D schreef:
Als ik naar je openingsposts kijk en nu naar je laatste foto, dan ben ik verwonderd over wat je reeds uit dat hoopje plastiek hebt weten te halen.
Het is een dankbaar model kan ik zeggen. Het vergt aandacht, maar er is ook een boel uit te halen. En dat werkt motiverend.
Vandaag tijdens de regen gewerkt aan tal van kleine details. Het project komt nu echt in de afrondende fase. Eerst maar even het zwart.
Dit is de Paris-Deux voorzien van deicing boots. Het principe is simpel: ijsvorming zal zich op de vleugelvoorrand voordoen en dat is meteen ook de plaats waar het de meeste negatieve invloed heeft. Als zich een laagje op de boot heeft opgebouwd zet de vlieger de pomp aan waardoor de boot iets wordt opgeblazen; het ijs breekt en wordt door de luchtstroom van de vleugel geblazen. Bij moderne straalverkeersvliegtuigen worden verwarmde randen gebruikt, maar bij turbo-props zie je nog regelmatig boots. Van alle gebouwde Paris toestellen waren alleen die van de RLS voorzien van boots. Dat zal te maken hebben gehad met vliegen onder alle weersomstandigheden ter voorbereiding op de commerciële luchtvaart.
En hier het model met anti-glare neus en boots. De boot op de vertical fin komt met een decal. De volgende stap is het aanbrengen van de chroom delen op de lucht in- en uitlaat.
De lensjes op de tip tanks zijn aangebracht, met daaronder de kleur van het navigatielicht. Het slaat hier nog wat wit uit van de Kristal Klear.
De lens van het landingslicht zit op zijn plaats. Ook dit is vastgezet met Kristal Klear. Beide genoemde lenzen zitten niet bij het model en zijn afkomstig van de C46.
En de cockpit kap is nu voorzien van de standaard creme kleurige zonwering. Dit is eenvoudigweg gemaakt van wat opgekruld papier.
En als laatste; de front gear door zit op zijn plaats, voorzien van twee trek/duw stangetjes (0.2mm draad).
Wat volgt: chroom, decals, gloss spuiten en buitenopnamen.
VJ