Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 7:58 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 137 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 04 maart, 2017 11:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Erg leuk René. Wat mij alleen opvalt va. Deze kit is dat de stoeltjes en lattenbodem zo laag zit. Ik he. Het idee dat wanneer je er een willekeurig 1/72 pilootje inzet deze niet met zijn eierdop uit het eiergat komt :lol:

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 maart, 2017 13:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Viel mij ook op inderdaad. Dit is overigens wel volgens de handleiding aangebracht. Indien ik een en ander (stel) 3 mm hoger zou plaatsen, heeft het helemaal geen connectie met iets van plastic en zou je aan de onderzijde iets aan moeten brengen waarop het geheel komt te staan. Ik kan wel eens even kijken of ik een pilootje kan vinden om even te passen (puur voor het beeld even). Ik ga de constructie niet aanpassen om het geheel omhoog te brengen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 maart, 2017 16:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Ik zou het ook gewoon zo laten. Zolang er geen pilootje in komt is er niemand die het van boven zal opvallen. Wel ben ik benieuwd naar de uitkomst van je onderzoek.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 maart, 2017 18:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Je vordert lekker, de romp is al dicht. Ik verwacht dat het draadjes trekken wat meer tijd gaat kosten :wink: .

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 maart, 2017 1:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
FokkerFan schreef:
Erg leuk René. Wat mij alleen opvalt va. Deze kit is dat de stoeltjes en lattenbodem zo laag zit. Ik he. Het idee dat wanneer je er een willekeurig 1/72 pilootje inzet deze niet met zijn eierdop uit het eiergat komt :lol:


Toch nog even op terug komen. Uit mijn voorraad 2 poppetjes gezocht. Het lukte me niet om ze in het model te schuiven, dus maar even anders. Stoelhoogte ongeveer overgenomen op de romp. Stukje tape op de romp en 2 poppetjes er op. Wat opvalt is dat er verschil in grootte is tussen beide poppetjes. Op zich geen probleem, laten we zeggen dat de ene piloot 1,70 meter groot is en de andere 1,90 meter. Ik ben het eens met Ingmar dat ze wellicht net over het randje kijken, maar heel erg extreem laag is het nu ook weer niet. Ik geloof het wel.
photo 403956

Afgelopen weekend de onderzijde bijgewerkt. De bovenzijde had ik redelijk op lijn, hoefde alleen de uitpuilende lijm maar te verwijderen en een klein beetje schuren. De onderzijde was anders. Op het oog leek hier een klein beetje hoogteverschil in te zitten. Na het verwijderen van de lijmnaad, de onderzijde ingesmeerd met zwarte verf.
photo 403952

Vervolgens schuren en wat bleek, inderdaad, wel een fractie van een millimeter verschil, te zien doordat boven de verf al is weg geschuurd en onder nog niet.
photo 403954

Verder schuren tot beide helften verfvrij zijn. Nog een heel klein naadje is er achtergebleven.
photo 403955

Op te lossen door wat plamuur aan te brengen.
photo 403953

Dit laat ik even uitharden voordat ik het wegschuur. Ik had hier de lijmnaad af kunnen plakken met tape om het schuurwerk te minimaliseren (of met nagellak remover zonder aceton de plamuur kunnen bewerken), maar dat heb ik niet gedaan. Puur even om deze methode te demonstreren.

Onderdeeltjes die niet nodig zijn:
photo 403951

En hieronder de onderdelen die wel nodig zijn, al heb ik nog keus betreffende de propellor, beetje hoekig of rond:
photo 403950

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 maart, 2017 1:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ter vergelijk:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik kan me voorstellen dat je ook weer niet te hoog over het randje zou willen kijken vanwege de windvang.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 maart, 2017 9:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Heel mooi toestel dit Rene. Rigging lijkt mij op deze schaal al een hele uitdaging maar deze heeft zelfs wat dubbele rigging! Ik blijf graag kijken hoe je deze uitdaging te lijf gaat. :D :D

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 maart, 2017 23:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Deze was ik nog vergeten te plaatsen. Ik heb het richtingsroer iets onder een hoek gezet, ben benieuwd of ik de besturingskabels een beetje leuk kan laten aansluiten. Gaatjes voor de rigging zijn reeds uitgeboord met een 0.3 mm boortje.

photo 403949

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 maart, 2017 1:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1707
Ziet er uit als een leuk tussendoortje Rene.
Een dingetje valt me overigens wel op... Ik lees vaak erg goede tips van je betreffende fotografie en brouwen, maare...
Het getoonde werk valt me in beide categorieën toch wel zwaar tegen...!!! :oops:

Fotografie:
Erg slecht belicht en tevens veel flits-reflecties. Eindresultaat: betreurenswaardig... Ik had toch eigenlijk beter verwacht van iemand met zoveel fotografie-kennis... :oops:

Brouwen:
Vaak tips over netjes werken etc., etc., maar dat schilderwerk in de cockpit is toch ook niet het strakste werk wat ik ooit heb gezien. Ook hier had ik toch wel wat beters verwacht van iemand met zoveel kennis... :oops:

Maar goed, dat neem je vast & zeker allemaal in je volgende project. :wink:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 maart, 2017 18:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Shujaa schreef:
Ziet er uit als een leuk tussendoortje Rene.

Klopt, zo zie ik het ook, als leuk tussendoortje.

Shujaa schreef:
Een dingetje valt me overigens wel op... Ik lees vaak erg goede tips van je betreffende fotografie en brouwen, maare...

Fotografie:
Erg slecht belicht en tevens veel flits-reflecties. Eindresultaat: betreurenswaardig... Ik had toch eigenlijk beter verwacht van iemand met zoveel fotografie-kennis... :oops:

:oops: :oops: Helemaal gelijk. Ik ben bezig met een nieuwe spiegelreflex-camera. Ik kan inmiddels uit ervaring spreken dat je ze niet moet laten vallen op een tegelvloer en al helemaal niet een 2e keer. Foto's die ik nu maak en plaats zijn gemaakt met een smartphone. Kan ik toch iets laten zien. Iets is beter dan niets 8)

Shujaa schreef:
Een dingetje valt me overigens wel op... Ik lees vaak erg goede tips van je betreffende fotografie en brouwen, maare...

Brouwen:
Vaak tips over netjes werken etc., etc., maar dat schilderwerk in de cockpit is toch ook niet het strakste werk wat ik ooit heb gezien. Ook hier had ik toch wel wat beters verwacht van iemand met zoveel kennis... :oops:

Wederom :oops: :oops: Maar zoals boven beschreven, tussendoortje, waarbij ik minder aandacht besteed aan het interieur, vanwege de (slechte) zichtbaarheid. De buitenkant moet wel toonbaar en beter worden.

Daarbij kan ik nog opmerken, dat de tips die ik geef anderen probeer om inderdaad netter en beter te bouwen. Dat mijn niveau dan minder is dan andere betere bouwers neem ik voor lief. Als ik me ergens echt aan stoor (eigen werk), dan probeer ik dat uiteraard wel goed te doen, maar je bent zo goed als je kunt en net als bij het hoogspringen, je kunt nooit hoger springen dan je maximaal haalbare hoogte op dat moment. De ene dag is de andere niet. Plezier in bouwen vind ik ook belangrijk. Het gepriegel aan kleine onderdeeltjes gaat me beter af dan een super-strakke paint-job.

Wel goed om zo eens wat kritiek te krijgen hoor. Ik loop dan al wat jaartjes mee, dat wil niet zeggen dat mijn niveau ook goed is. Ook ik leer van kritiek en tips die ik krijg. Laat je niet afschrikken omdat ik al heel veel berichtjes heb geschreven.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 137 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement