Uitleg helemaal duidelijk, op zich de moeite van het proberen waard.
Even 2 foto's van afgelopen vrijdagmiddag van wat draadjes aan de achterzijde.
Shujaa schreef:
Uit je verslag begrijp ik dat de EZ-line enigszins rekbaar is
Enigszins? Zonder problemen trek je het zo 2 keer langer dan de originele lengte. Hoeveel % het uitrekbaar is ga ik dan ook even testen.
Bovenstaande ga ik proberen, maar niet meer toepassen op mijn model. Ik ben vrijdag 1,5 uur bezig geweest om 4 draadjes aan te brengen. Op onderstaande foto ben ik bezig geweest met de beide gele en beide blauwe draden aan de voorzijde van de vleugel naar de motor. De 2 rode aan de achterzijde van de vleugel naar de achterste cockpit moesten nog. Een enkele draad aanbrengen in een gaatje gaat nog wel, maar 2 draden aanbrengen in 1 gat kreeg ik niet voor elkaar.
Ik heb geprobeerd om 2 draden aan elkaar te lijmen, maar met secondelijm krulde het op en normale modelbouwlijm hechtte niet. 4 draadjes en dus 1,5 uur later pas resultaat. Je snapt dat ik opzag tegen de 2 in de achtervleugel.
Probleem 1) wederom 2 draden door 1 gat
Probleem 2) nauwelijks ruimte om ze door de vleugel te steken langs de omgekeerde V-vormige strut.
Ik ben nu met het volgende bezig: Alle besturingsdraden maak ik van 0,02 mm elastisch draad. De draden aan de achterzijde laat ik dus mooi zitten, ik moet alleen nog op de hoofdvleugels draden aanbrengen. Alle tuidraden maak ik van 0.08 mm visdraad. De achterste tuidraden van staart naar staartvleugel zijn verwijderd en vervangen door visdraad. Ook alle tuidraden op de neus zijn vervangen, koste me zo'n half uur. Visdraad is veel stugger, druk je dus makkelijker in de gaten. 2 bij elkaar is ook geen enkel probleem, het hecht niet zo snel aan secondelijm, dus je trekt het er eigenlijk ook niet uit. Wat een genot.
Op zich laat elastische draad zich mooi vastlijmen, maar het aanbrengen kost me teveel moeite, waardoor ik ben gezwicht om over te stappen naar visdraad.
Ga nu nog even wat kruisverbandjes aanbrengen.
René