De deuren verder afgemaakt. Grijs en wit geschilderd, rode band er op en de resten van de Airmodel deur decals.
De witte pitjes onder de pijl zijn geen luchtbelletjes of silvering, maar de randjes van de decal, waar ik de deurhandel weggesneden heb. Op de decal stond die natuurlijk in gesloten positie, terwijl bij het model de deur open staat. Ik moet hem nog wel maken uit een stukje plastic.
Dan de traptreden. Men neme zo'n modern theezakje uit kunststof gaas, make dat open, gooie de thee (zo heet dat stof) weg en strijke het plat. Genoeg recepten, in gewone taal: daarna heb ik het plat gestreken (echt met de strijkbout) en zwart geschilderd met Valejo Model Air metallic black.
Reepjes gesneden met een nieuw mes, op de goede lengte gesneden en met blanke lak op de treden geplakt.
Bij de andere deur uit 0,5 mm plastic het scharnier gemaakt, omgebogen, grijs geschilderd en op de binnenkant van de deur gelijmd, zodanig dat die naar voren open zwaait. De trap voor de ingang neergezet:
De leuningen kan ik pas plaatsen als de trap op zijn plaats gelijmd is, omdat een spijl afgesteund moet worden op de romp.
Ondertussen ook stapje voor stapje het onderstel afgemaakt. Eerst wat leidingen aangebracht, gemaakt van donkergrijs geschilderd 0,2 mm dik metaaldraad. Eigenlijk alleen maar remleidingen en twee leidingen naar het onderste einde van de intrek cilinders. Daarna de wieldeuren vastgelijmd.
Ziet er redelijk uit. Ik zie net dat ik ook nog een leidinkje moet maken naar het ondereinde van de neuswiel cilinder. Voor de rest laat ik het maar zo.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.