Alle resin delen schoongemaakt.
De onderdelen zijn mooi gedetailleerd, maar op een aantal plaatsen zaten toch nogal wat luchtbellen. Soms op zeer strategische plaatsen zoals bij de pilotenstoel in de witte cirkel. Die ben ik begonnen weer op te bouwen met Revell Plasto. Kijken of dat lukt, anders: amputeren en een kunststof prothese aanbrengen.
Bij het passen van het interieur bleek toch nogal een kier te zitten tussen de romphelften en het achterschot. Die kier werd wel minder toen ik wat van de schotten in en vleugel center sectie had afgeschuurd (vraag me niet hoe dat kan
), Maar bleef toch te groot. Dus maar begonnen de omtrek op te dikken, eerst maar eens met een 0,5 mm strip.
Ik ga de cabine gedeeltelijk inrichten met test uitrusting (19" rekken) en de rest stoelen als in de standaard VFW 614. Het was tenslotte het derde prototype, en daarmee zullen ze ongetwijfeld ook de ontwikkeling van het interieur gedaan hebben.
En dan de ramen. Te doen: 33 stuks, gedaan 7, nog te gaan 26. Methode: klein gaatje prikken, gaatje iets ruimen met een klein boortje, dat de 3 mm boor er in en tenslotte het raam maken met een puntig scalpel. En steeds de maat controleren met een kartonnen malletje van de raam decals.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.