Het "bommen-verhaal" van Silenoz klopt als een bus. In de basis is het bom-lichaam zelf een "standaard productie eenheid" en kan middels diverse staart-stukken, ontstekers en andere spulletjes (oa laser-guided / GPS-guided koppen) worden uitgerust voor een specifieke "doel-stelling". Dat is dan ook de reden dat de bom-lichamen, zoals die momenteel door de USN worden gebruikt, van een grove
"heat resistant coating" zijn voorzien en de diverse "add-on's" simpelweg "glad" zijn. Dit, naast het feit dat een grove structuur het licht op aan andere manier weerkaatst dan een gladde structuur, verklaart tevens de reden dat de "add-on's" vaak een andere kleur hebben dan het bom-lichaam. Wat mij betreft een goede zaak want het geeft ons brouwers de mogelijkheid om nét ff wat meer variatie aan te brengen en het een & ander (kleurtechnisch) wat interessanter te maken.
@ Walesha:
Het schijnt dat het voormalige MDD daar een patent op heeft gehad. Mogelijk de enige fabrikant welke met successie een aantal verschillende toestellen heeft geproduceerd, welke (ogenschijnlijk) zonder enige moeite de 30-jaren actieve dienst hebben gepasseerd (A-4, F-4, F-15 & F-18). Voor een gevechtstoestel een hele prestatie als we bedenken dat sommige ontwerpen uit het verleden met grote moeite slechts 10 jaar actieve dient hebben behaalt. Dat de A-4 & F-4 dan ook nog ruimschoots "Abraham" hebben gezien is wel een hele markante prestatie...!!!
Gr. Ruud.