Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 12:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 186 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 19  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 12 sep, 2015 17:33 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Dat ziet er leuk uit, maar dat is vrij normaal bij het nieuwere Hobby Boss spul.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 sep, 2015 22:43 pm 
Online
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11869
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Op KMK heb ik wel wat aandacht besteed aan uitbreidingen voor mijn Vietnam-projectje.

photo 328901

photo 328923

Een stel loopjes van Aber voor de .30 die in de koepel van de Commando gaan komen. Er waren ook Verlinden Cadillac Gage koepels voor de M113 maar ik weet niet of die bruikbaar zijn voor een V-100.

photo 328924

Een inbouwmotor voor de M151A2. Een mooie vondst, waardoor de mogelijkheden nu veranderen. Ofwel was er motorpanne en maken de VC's daarvan gebruik voor hun verrassingsaanval, ofwel breng ik nog wat extra schade aan en is het een landmijn geweest die de aanleiding vormde voor de overval. Ik heb ook nog de lenzen die nodig zijn voor deze set. Artwork-decals voor de V100 vond ik niet. Er was wel een kit om de Mutt te bepantseren maar die optie is afgevallen toen ik de vering opgetild heb achteraan. Ik had ook naar tropische planten willen kijken, maar ofwel waren het terrariumboompjes ofwel waren ze veel te groot en duur.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 sep, 2015 8:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Mooie spulletjes voor interessante meerwaarde aan je modellen... voor jungleplanten zou ik eens snuffelen in het aanbod van Joefix en/of Diopark.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 sep, 2015 9:17 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 20:04 pm
Berichten: 1815
Woonplaats: Drachten
goedemorgen..Je maakt er ook geen half werk van!

_________________
Rock bottom is good solid ground, and a dead end street is just a place to turn around.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 sep, 2015 10:32 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Dat ziet er uitgebreid uit inderdaad!

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 sep, 2015 17:19 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4454
Leuke extra's inderdaad!


Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 sep, 2015 21:38 pm 
Online
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11869
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Jullie kunnen al meteen genieten van de installatie van een van de aanwinsten. Ik heb de motor reeds in de Mutt zitten, maar gevoelige kijkers kunnen zich beter nu uit de voeten maken.

photo 329007

Je ziet hier een vergelijking van de twee grilles. Dit is het zwakke punt van de resinkit, er zijn lichte vervormingen opgetreden. De koplampen zijn plots ovaal geworden. De radiator is wel mooi doorzichtig.

photo 329008

Dryfitten we de grille uit de kit, dan past die Tamiyagewijs perfect in elkaar.

photo 329006

De resingrille echter gedraagt zich wat nukkig.

photo 329005

Waarom zou ik ze dan gebruiken? Wel, de binnenkant ziet er dan weer een stuk beter uit dan bij die van Tamiya. Ik had liever gehad dat CMK die binnenkant als een los stuk meegegeven had.

photo 329009

We beginnen dan maar aan onze barbaarse daad. Het motorcompartiment moet er helemaal uit, dus moeten er zes zaagsnedes gemaakt worden. Die moeten op de exacte plek zitten zodat het nieuwe front aansluit op het chassis.

photo 329010

Als dat goed afgelopen is, liggen er twee helften naast de Mutt. Daarvan zijn de zijkanten ook terug gedemonteerd om geen schade op te lopen.

photo 329011

Nu monteer ik eerst de zijkanten zodat ik terug de aanzet voor de front fenders krijg.

photo 329012

Ook het oliecarter bleek te moeten gaan. Dit lukt best met een afgerond zaagje.

photo 329013

De Mutt is nu helemaal ontleed. Even later bleek dat ook de steunbalk voor het differentieel nog uitgehold moest worden.

photo 329014

De koppeling botste tegen de firewall, zodat ik nog een stuk daar van af heb moeten slopen.

photo 329015

Zoals gedryfit bleek ook op deze constructie de grille niet goed te passen, net als het deel van het motorcompartiment dat op de zijkanten had moeten aansluiten. Ik ben van plan om de linker wielkast op te blazen door een mijn, zodat ik deze slecht passende zone niet intact ineen hoef te zetten. Maar aan de andere kant wil ik ook wel graag de lenzen voor de koplampen er in kunnen zetten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 sep, 2015 15:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi werk, misschien kan je de plastieklampen in de plaats zetten van de resinexemplaren... en van 2 grilles 1 maken, denk dat het iets van werk is (lampen afvijlen, uitzagen, en idem met het achterste detail van de grille...) maar minder werk dan alles paswerken

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 sep, 2015 15:24 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Ik moet eerlijk zeggen dat ik meestal wel overtuigd ben van het resin, maar deze keer had ik als het mijn project was zelfs even getwijfeld... Die grille is wel behoorlijk matig. Had je dat zelf ook niet een beetje?

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 sep, 2015 16:14 pm 
Online
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11869
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik kan ook op basis van de resin grille de andere omscratchen. Dan moet ik alleen de top van de radiator afsnijden, dat mesh heb ik vast nog wel liggen en ik zaag en boor liever in styreen als het even kan.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 186 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement