Jullie kunnen al meteen genieten van de installatie van een van de aanwinsten. Ik heb de motor reeds in de Mutt zitten, maar gevoelige kijkers kunnen zich beter nu uit de voeten maken.
Je ziet hier een vergelijking van de twee grilles. Dit is het zwakke punt van de resinkit, er zijn lichte vervormingen opgetreden. De koplampen zijn plots ovaal geworden. De radiator is wel mooi doorzichtig.
Dryfitten we de grille uit de kit, dan past die Tamiyagewijs perfect in elkaar.
De resingrille echter gedraagt zich wat nukkig.
Waarom zou ik ze dan gebruiken? Wel, de binnenkant ziet er dan weer een stuk beter uit dan bij die van Tamiya. Ik had liever gehad dat CMK die binnenkant als een los stuk meegegeven had.
We beginnen dan maar aan onze barbaarse daad. Het motorcompartiment moet er helemaal uit, dus moeten er zes zaagsnedes gemaakt worden. Die moeten op de exacte plek zitten zodat het nieuwe front aansluit op het chassis.
Als dat goed afgelopen is, liggen er twee helften naast de Mutt. Daarvan zijn de zijkanten ook terug gedemonteerd om geen schade op te lopen.
Nu monteer ik eerst de zijkanten zodat ik terug de aanzet voor de front fenders krijg.
Ook het oliecarter bleek te moeten gaan. Dit lukt best met een afgerond zaagje.
De Mutt is nu helemaal ontleed. Even later bleek dat ook de steunbalk voor het differentieel nog uitgehold moest worden.
De koppeling botste tegen de firewall, zodat ik nog een stuk daar van af heb moeten slopen.
Zoals gedryfit bleek ook op deze constructie de grille niet goed te passen, net als het deel van het motorcompartiment dat op de zijkanten had moeten aansluiten. Ik ben van plan om de linker wielkast op te blazen door een mijn, zodat ik deze slecht passende zone niet intact ineen hoef te zetten. Maar aan de andere kant wil ik ook wel graag de lenzen voor de koplampen er in kunnen zetten.