En, we hebben nog wat werk gedaan aan het geheel. Nu zit er in de neus aan de onderkant een raampje, en bij het origineel kon de piloot daar doorheen koekeloeren. Echter, als we naar de kit gaan kijken...
Juist...
Terwijl bij het origineel dit te zien is:
Dus we zijn aan het hakken en zagen geweest, kijk en vergelijk!
Voor....
Na....
En als we dan door het raampje kijken ziet dat er toch al anders uit.
Nu zien we bij het origineel een hoop andere ellende door het raampje, en nu leek het me wel leuk om dat in ieder geval deels na te bootsen.
Dus als eerste die koppeling met de rode leidingen nagemaakt met een stukje plastic en wat looddraad.
Nu moet ik de positie nog een beetje aanpassen zie ik. Voor de rest heb ik geen idee wat voor leidingen het zijn, wellicht kan Kenji ons daar meer over vertellen!
...Kenji?
...Moshimoshi......Naar het schijnt is Kenji nog niet erg spraakzaam... Kan te maken hebben met het feit dat toen ik z'n katana weer had gevonden ik zei dat ik niet helemaal begreep wat nou the big issue was en dat ik voor nog geen €200 een nieuwe kon bestellen op zwaarden.com. Daarop kreeg ik een lading aan commentaar over me heen dat het een erfstuk was en dus onvervangbaar en dat ik geen eer had en meer van dat soort dingen...
Rare jongens die Japanners...
Nu nog eens kijken welke kleuren ik de katana ga geven. In ieder geval gaat de schede in een glanzende verf gezet worden, en dikke kans dat er goudkleurige details gaan komen.
Maar goed, hij kijkt me voorlopig dus niet aan, ondanks dat ik dat ik dat uit z'n krachten gegroeide fileermes van 'm weer terug heb gevonden...
Hoe dan ook, ik heb ook wat details geschilderd in de cockpit en heb de boel even droog in elkaar gezet om te kijken of het totaalplaatje me zinde.
Aan de rechterkant van de cockpitvloer zitten 2 PE hendeltjes die ik nog over had van de Junkers, en ik ga nog even in m'n diverse PE setjes neuzen of ik wat andere kleine tierelantijntjes heb om de boel een beetje op te leuken. De bovenrand van de klokkenplank is in Mitsubishi Interior green geschilderd, en dat is inderdaad een donkerder groen, maar ach, wat kleuraccenten kunnen geen kwaad.
Er zit nog een naadje over de zwarte brandstoftank achter de cockpit, maar dat was een tank van een rubberachtig materiaal naar mijn weten, en ik denk dat ik die naad lekker laat zitten.
Als afsluiter heb ik nog een plaatje van een van de motoren die een wash hebben gekregen.
Nu staat als eerst op de agenda het invullen van het gebied achter het instrumenten paneel.
Danny