Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 10:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 01 sep, 2014 0:11 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
http://www.avrosys.nu/aircraft/Flygkomp/23Phoenix.htm
Her kan je de draden zien van het vertikale roer,de horizontale zijn niet zichtbaar. Op andere foto's zijn de roeren aan de vleugels ook zichtbaar.

Misschien is contact opnemen met dit museum een optie, ze hebben er nog 1 in voorraad ;-)

http://www.flygvapenmuseum.se/en/Collections/Objects/Aircrafts/Aircraft-exhibited/

http://riseofflight.com/forum/viewtopic.php?f=92&t=1765

Denk dat deze de interessantste is:

http://www.wwi-models.org/Photos/AH/Pho_DIII/

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier lijkt het inderdaad dat de horizontale vlakken intern bediend werden..

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 sep, 2014 18:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat bedoel ik. Super foto's, waar heb je die vandaan getoverd?

Ik heb ondertussen ook al contact opgenomen met Zweden, geen idee wanneer daar reactie op komt.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 sep, 2014 22:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
De temperaturen gaan richting nazomer, dus ik heb maar eens een flesje witbier open getrokken. Alweer bier? Ben je soms alcoholist? Nee, ik ben een liefhebber 8)

Nee hoor, ik had weer eens een disposible verfbakje nodig. Deze keer voor een kleine afwijkende kleur groen, Humbrol 159 (khaki drab, oftewel een beetje bronsgroen). Kreeg een tip van mrvdh om zo'n schuursponsje te gebruiken, dus maar even geprobeerd op m'n donorkit en dat leek goed te gaan komen, dus ook maar meteen door op mijn model. Met een afgeplatte kwast nog even wat moeilijk bereikbare hoekjes bij gestipt.

Afbeelding

Het resultaat tot zover... Nogmaals, of het zo hoort / hoorde? Het leek al mooi, nu nog wat beter. Wellicht straks met een laklaag en misschien nog een dun filtertje nog beter.
Afbeelding

Nu even laten drogen en dan in de glanslak voor de decals. Ik ga voor versie A, met die vallende ster op de zijkant (ook de versie van de box-art). Wordt denk ik nog wel even puzzelen om het kruis op de staart te krijgen aangezien daar al een schoorstang is aangebracht.
Afbeelding

Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 sep, 2014 0:42 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4454
Het andere was inderdaad al mooi, maar dit is toch net ff beter, ook vanwege het extra kleurtje wat je nu hebt . :brouw:

Ik zou bij deze inderdaad wat filters toepassen. Met grijze olieverf bijvoorbeeld of wit (stipje uitvegen techniek.)




Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 sep, 2014 23:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Het model gister voorzien van glanslaag (spuitbus blanke lak van de Action). Na droging, de decals aangebracht, zoals aangegeven voor optie A (zie ook box-art). Eerst even een decal geprobeerd welke ik niet nodig ben, deze ging niet kapot en bleek mooi dun, voorzichtig aan dus. Alleen de decal op de staart was lastig omdat een 'steunstang' in de weg zit. Daarom de decal ingesneden, wat ik dus met een beetje zwart nog bij moet werken.

Verder nog wat kleine oneffenheden langs de rand van het aluminium paneel en de cockpit (hier bleek nog wat te veel beige zichtbaar) bijgewerkt. Ik laat het nu weer even een nachtje drogen. Morgen even kijken of er nog wat SOL op hoeft, het lijkt zonder ook al goed te zitten. Daarna, matte lak erover en kan er gepuzzeld worden om er een leuke 2-dekker van te maken.

Afbeelding

Afbeelding

By the way, de motor was voorzien van een laagje gun-metal. Dat vond ik wat karig. De stippen/doppen aan de bovenzijde voorzien van wat aluminium, het geheel flink gedrybrust met roestkleur en de uitlaatpijpen nog gedrybrust met blauw in de hoop dat het wat van die blauwe gloed heeft, wat je vaak wel ziet bij metaal wat heel erg heet is geweest.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 sep, 2014 0:54 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4454
Die decals geven het model wel ineens een heel nieuw fris uiterlijk zeg, ze staan het model goed!

Uitlaatpijpjes zijn ook mooi gedaan, deze methode ga ik onthouden! Misschien is het wel een goed idee om voordat je begint met de touwtjes of dat soort van zaken het model eerst al de filter te geven, ik denk dat die manier wat makkelijker is. Moet je de decals wel goed sealen voordat je bexig gaat met olieverf eventueel trouwens. Later zou je dan het model nog een kleine pinwash kunnen geven.

Succes!





Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 sep, 2014 12:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat ben ik ook van plan, die touwtjes zitten inderdaad flink in de weg. Alleen de gaatjes zijn door en door en moeten in de eindfase dus nog afgewerkt worden. Maar als ik kijk naar de modellen van Rob, dan moet dat wel uitvoerbaar zijn.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 sep, 2014 23:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Voor het eerst een filter aangebracht. Ik vond nog een tube Titanium wit, olieverf uit de 'Van Dijck Cellectie', ooit gekocht bij de Action.

Stipjes:
Afbeelding

Bovenste vleugel behandeld, verschil met de rest van het toestel duidelijk zichtbaar.
Afbeelding

Hmmm....
Afbeelding

Ben er niet echt tevreden over.
Afbeelding

Afbeelding

Het lijkt op de foto erger dan in het echt, maar ik denk dat ik er toch nog maar meer van af moet vegen.

Hoe lang moet ik de olieverf, zoals hierboven is aangebracht, laten drogen, voordat ik er matte lak overheen spuit?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 sep, 2014 9:28 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4454
Je kan nooit te lang wachten met matte lak spuiten over een olieverf laagje. Maar een week lang zou ik toch zo bij zo wachten.

Ik vind het filter zelf persoonlijk wel mooi, maar wat is dan de reden dat jij m niet mooi vind?



Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 sep, 2014 11:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 03 feb, 2014 11:39 am
Berichten: 383
Woonplaats: Arnhem
René, een mooie kist in een leuk formaat.

_________________
Groet,
J@pio

" :) Life is all about finding people who are your kind of crazy :) "


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement