Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 13:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 16 mei, 2014 16:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
tsjopper bob schreef:
Mocht iemand nog een 1:72 kanon weten..... is ook wel kenmerkend voor deze oorlog.

Ja hoor, die zijn er wel:

http://www.airfix.com/shop/wwi-centenar ... t-set-172/

http://www.airfix.com/shop/wwi-centenar ... llery-172/

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 mei, 2014 19:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Dank, op zich heeft die eerste wel mijn interesse, alleen zit er veel spul bij waar ik niet op zit te wachten: lijm, verf en penselen heb ik wel. Aan de andere kant, er zitten een Brits en een Duits kanon in. Ik zal even kijken wat ik ga doen. Heb na deze heli ook nog een vliegtuig op de planning, dus ik weet niet of ik wel tijd genoeg heb om ook nog 2 kanonnen te bouwen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 jun, 2014 22:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Na een veelbelovend begin, was het wat rustig van mijn kant. Ik heb ondertussen 2 lopende projecten afgemaakt en heb deze er weer bij gepakt.

Man-o-man, wat is dit klein, maar we maken er wel wat van. De motoren heb ik mat-zwart geverfd en worden nog behandeld met een dry-brush van gunmetal. Verder wat klein spul klaar gemaakt om gemonteerd te worden. Heb nu al zin in de rigging. :evil:

Afbeelding

Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 jun, 2014 22:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
:shock: Dat is echt miniscuul! Ik was er echt van overtuigd dat dit kitje minstens 2x zo groot zou zijn. Ik moet wel zeggen dat Roden die stangetjes erg fijn gegoten heeft.
Succes met de rigging, je zou haast haar nodig gaat hebben, zo dun moeten die draadjes zijn.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 jun, 2014 10:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Gisteravond al wat kleurtjes aangebracht en vanmorgen weer, ter voorbereiding op de montage. Ik hou me hierbij een beetje (een kleur die ik niet heb, benader ik met een kleur die ik wel heb) aan de gebruikshandleiding aangezien ik geen kleurenfoto's van een origineel kan vinden :lol: :lol:

Afbeelding

Voor de rigging ga ik 0,08 mm visdraad gebruiken. De constructie vind ik wat te iel om elastisch draad te gebruiken.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 jun, 2014 17:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Rene, ik zie alleen wasknijpers :)

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 jun, 2014 23:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Progress....

Vanavond wat geknoeid - met op de achtergrond Pinkpop op tv (UPC kanaal 15) - met kleine staafjes en balletjes.

Afbeelding

Nog steeds voorbereidend op het grote samenvoegen, maar ik wil eerst alles van tevoren geverfd hebben. Ik heb niet het idee dat ik er later nog goed bijkom met alle draden. Nog geen idee hoe en waar ze moeten komen. Ik heb er wel wat plaatjes van, maar die zijn 2-dimensionaal en mijn model is echt, dan lijkt het toch net even anders.

Het gehele model(letje) wordt overigens weer eens geheel gekwast. Ook wel weer eens leuk om te doen hoor.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 jun, 2014 7:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Begint er fraai uit te zien, Rene. Vagelijk heb ik nog ergens het plan om de (Nederlandse) helicopter van Von Baumhauer te bouwen (scratch natuurlijk). Is ook zo'n buizengeval.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 jun, 2014 9:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Dat gaat mooi zo, René. En zoals iedereen al zegt, wat is 'ie klein. Klein maar fijn :brouw:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 jun, 2014 12:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Die draden zijn toch iets lastiger dan gedacht. Om te voorkomen dat ik het op het model verknal, heb ik van karton een wat groter model gemaakt, waarmee ik wat heb zitten experimenteren. Ik denk dat ik nu het principe heb gevonden om de draden aan te brengen, later hierover meer.

Ben nog druk bezig om de kleine onderdelen te voorzien van extra's. Met name een leidingsysteem voor het op druk brengen van de ballonnen.

Hmmm. Von Baumhauer, ziet er leuk uit.
Afbeelding
http://blog.helistart.nl/index.php/2012/11/stukje-vaderlandse-helikopter-geschiedenis-met-von-baumhauer/

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement