Hartelijk dank allen voor het positieve commentaar. Ik ben blij dat ik niet de enige ben die een "als nieuw uitziend" vliegtuig ook kan
waarderen. Soms breng ik wel vuil en verwering aan. Bekijk mijn album maar eens, "vuile" modellen genoeg !
Maar meestal hou ik mijn modellen "clean". Als ik de foto's van al die modebouwers bekijk (en dan bedoel ik ook AL die modelbouwers
op AL die verschillende websites uit alle landen !!) dan zie ik vele modellen, van goed tot uitmuntend, die helemaal verpest worden omdat
de desbetreffende bouwer gewoon niet de vaardigheden heeft om vuil en slijtage op de juiste manier aan te brengen. Vooral
washes kunnen veel schade aanrichten als je niet weet waar je mee bezig bent. Als ik tevreden ben met een model dan blijf ik ervan
af. Dan maar geen versleten uiterlijk. Per slot van rekening waren ALLE vliegtuigen (en alle andere vlieg-, vaar- en voertuigen) ooit
eens fabrieksnieuw. Maar.....niet allemaal hebben ze de kans gekregen om een oud, vuil en versleten uiterlijk te verkrijgen, gewoonweg
omdat iemand er goed voor gezorgd heeft.
Kan dat ? Ja !! Bekijk mijn stereo-installatie maar eens. Je gelooft nooit dat dat spul meer dan 25 jaar oud is. Vrijwel geen krasje. Mijn
audiospul ziet er echt als nieuw uit. Al VELE jaren. Ik ken echter ook stereo's die er na 20 jaar uitzien alsof ze al 40 jaar flink misbruikt zijn....
Ik bedoel maar.
Er zijn heus vele vliegtuigen die decennialang goed verzorgd worden. Al die slijtage en verwering is een heuse hype aan het worden. Zelfs
fabrikanten passen het te pas en te onpas toe... Met alle nare gevolgen vandien. Het lijkt wel alsof een model niet meer meetelt als het
geen weathering heeft ondergaan.
Ik ben één van die revolutionairen die koppig volhoud en al die krassen, kale plekken en moddervlekken bewust NIET aanbrengt !!
Meestal niet. Soms wel. Zoals bij mijn volgende Spit.
Welcome to the revolution !
_________
Ché.