Dat moet ik dan toch maar eens aanschaffen.
Vanavond alle glaasjes gelijmd en met houtlijm afgewerkt. Gaatje geboord voor de MG in de neus. De laatste onderdelen zitten er nu ook op, waaronder een "hooivorkantenne" aan de vleugel. Ik neem aan dat die voor de radio is. Opvallend is dat deze jongen geen aerials had.
Ik heb een andere manier van verwering toegepast, geïnspireerd door deze foto:
Opvallend is dat bij veel vliegtuigen hele lappen verf verdwenen zijn. Bij de jongere typen begint het met afbladdering bij naden en rondom luiken. Daar heb ik het bij gehouden.
Maar ik heb jullie advies nodig over een ander probleem. Er zijn 3 bommenruimen: één in iedere vleugel (voor extra grote bommen, zie de uitstulping) en één in de romp. Op de foto zie je hoe grof plaatwerk en naden zijn. Daar kan ik niet omheen. De kit geeft geen panellines aan, maar ik wil wel dat die lijnen van de bomdeuren zichtbaar zijn en wil niet scriben. Weet iemand wat het alternatief is?
De kit is in principe klaar nu, maar er moet meer worden afgewerkt dan ik verwachtte dus ben nog wel even zoet.
VrGr
Jan
_________________
Op de werkbank:*
Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden