Hierbij mijn bijdrage aan de groepsbouw.
HISTORIE:
De McDonnell Douglas T-45 is een erg gemodificeerde versie van de British Aerospace Hawk die gebruikt wordt door de US Navy voor de opleiding van hun piloten.
Het is een vliekdekschip versie van de Hawk Mk60
Midden jaren 70 zocht de US Navy een vervanger voor de T-2 en TA-4 vloot onder de programma naam VTXTS geavanceerde trainer. British Aerospace en McDonnell Douglas boden gezamenlijk een versie van de Hawk voor en wonnen hiermee het contract wat in 1981 ondertekend werd.
De Hawk is niet ontworpen voor het gebruik op carriers maar door verschillende modificaties werd het mogelijk. De romp is verstevigd, het landingsgestel verstevigd en er werd er voor de landingen een haak toegevoegd.
In 1988 vloog de Goshawk voor de eerste keer en in 1981 werd hij operationeel verklaard en in 2009 werd de 221ste en laatste T-45 afgeleverd aan de US Navy.
De T-45 vloot bestaat op dit momen uit de T-45A met een analoge cockpit en de T-45C met een digitale cockpit maar de T-45A vloot wordt op dit moment gemoderniseerd naar T-45C.
Enkele cijfers:
Lengte: 11,99 m
Spanwijdte: 9,39 m
Hoogte: 4,08 m
Gewicht leeg: 4.460 kg
Maximaal gewicht: 6.387 kg
Maximale snelheid: 1.038 km/u
Vliegbereik: 1.288 km
Plafond: 12.950 m
DE KIT:
En wat extra PE:
Ben ondertussen al wel eraan begonnen, hierbij de vorderingen:
De romp is een klein beetje krom:
De aansluiting van de vleugels op de romp en de aansluiting romp op luchtinlaten is ook vrij problematisch maar volgens mij is dit de beste oplossing:
En dit is het resultaat:
Dit was beetje mijn eigen schuld:
Aan de onderkant moet nog wel wat gewerkt worden:
Dit is de stand tot nu toe. Nu kieren dichten en schuren!