Dank voor het medeleven, mannen.
Omdat ik de F6F-3 maak moesten er raampjes achter de cockpit uit de wanden worden gesneden. Die kreeg ik niet goed in vorm. Het motorgedeelte bestaat uit twee cilindersterren, waarvan er één andersom is gegoten: de paspinnen en -gaatjes zitten aan de verkeerde kant:
De romphelften verschillen een milimeter in lengte, waardoor je op verschillende plekken afwijkingen krijgt, met name bij het aanbrengen van vleugels en cowling. Verder nog twee keer uitgeschoten met de panelscriber. Mijn fout dus, en een andere was dat ik de ophangpunten onder de vleugel met een te grote boor heb opengewerkt.
Van al het plamuren en schuren is de kit er niet mooier op geworden en ben ik details kwijtgeraakt, zoals paneellijnen e.d. die nu niet meer doorlopen en dat is jammer want de detaillering van deze kit is juist zo mooi gedaan. Ik zal kijken wat ik er nog van kan redden met de panelscriber.
Het plastic is zeer bros en breekt snel af.
VrGr
Jan
_________________
Op de werkbank:*
Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden