Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 12:28 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 30 sep, 2013 14:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
Wegens dit gaat wel lekker zo...maar rustig verder geknutseld aan de Spit. Glaasjes afgeplakt en gespoten, kist in de glim gezet en een eerste rondje decals gedaan. Decals gingen niet 100% probleemloos op hun plek, maar onder de streep zitten ze er nu redelijk goed op. Denk links en rechts onder het geweld van Daco Strong de resterende 'ruwe randjes' wel gaan verdwijnen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
"live like I'll die tomorrow, dream like I'll live forever"[/i]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 sep, 2013 23:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 jul, 2009 19:27 pm
Berichten: 302
Ben zelf ook aan deze bezig maar die komt niet in de buurt van wat ik hier zie!
Complimenten over het kleurenschema!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 okt, 2013 20:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
Ik ben maar een beetje door gegaan met wat kleine stukkies afwerken.

Te beginnen met wat knalspul. Al op het magische interweb zoekende naar de kleuren van Britse 250lb bommen viel het me op dat die dingen vooral op het voorste deel vaak een soort 'textuur' hebben, dat komt op glad plastic natuurlijk niet zo goed uit verf, dus met een stukje spons wat Mr.Surfacer 500 dr op gestippeld.
Afbeelding

Heel lichtjes opschuren zodat de 'scherpe randjes' er vanaf gaan en dan door met wat kleurtjes aanbrengen. Dan krijg je dit. Resultaat bevalt me persoonlijk wel, dus als het op bommetjes aankomt houd ik deze tussenstap er denk ik wel in. Zal nog ff opzoek naar een setje bijbehorende stencils. Overigens zie je die bommen volgens mij ook wel in een soort flets geel, maar qua kleur vond ik dit leuker staan. Geel vind ik er maar uitzien als oefenbommen.
Afbeelding

Voorts nog even wat remleidingen op de pootjes gefabriekt.
Afbeelding

En door gegaan met kleurtjes aanbrengen op een assortiment kleine stukkies.
Afbeelding


Volgende stap zal zijn het aanbrengen van een paar stencils op de kist zelf. Daarvoor ga ik een wat spul gebruiken van de Revell/Hasegawa Spit IX/XVI decal sheet. Ik ben er ondanks navraag links en rechts niet 100% zeker van of die stencils er dus wel of niet op zitten (na de verfbeurt van onze jongens in het veld) maar voor de interessant kan een paar vast geen kwaad :) dus tot de volgende maar weer

_________________
"live like I'll die tomorrow, dream like I'll live forever"[/i]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 okt, 2013 21:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
van die bommen moet ik onthouden. Ziet er strak uit!

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 okt, 2013 13:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18530
Woonplaats: Hurdegaryp
Nee, die bommen zien er juist niet strak uit, maar mooi gereliëfeerd. Mooi.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 okt, 2013 13:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1614
Woonplaats: Puttershoek
:shock: Erg mooi! Je pre-shade is erg geslaagd. Is de groene pre-shade hetzelfde groen als de camo maar dan dikker opgezet of is het een donkerdere tint? De bommen zijn ook gaaf, een techniek om te onthouden!
Moest overigens wel even mijn referenties checken over de positie van de rozetten op de romp. Dacht dat ze links en rechts altijd op dezelfde positie zaten maar dat bleek niet zo te zijn bij de KLu.

Het is een erg mooie Spit aan het worden!

Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 okt, 2013 13:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
@ Knetterik
De roundels heb ik ook al even naar zitten kijken. Had eerst maar een beetje half-half de instructies op de Dutch-Decals sheet gevolgd volgens het monkey-see-monkey-do principe, maar naderhand heb ik ook nog even studie van die Roundels gemaakt en in dit geval lijkt het inderdaad zo te horen...voor wat dat waard is, want ik denk dat je niet moet vergeten dat het een in het veld overgeverfde kist is...dus wie weet hoe 'streng' de geldende regels en protocollen ten aanzien van dat soort dingen gehanteerd werden in die dagen en onder de (lijkt mij) moeilijke operationele omstandigheden op Semarang en omstreken.

Wat de kleuren betreft ben ik voor de pre-shade van het grijs uitgegaan van Vallejo 71052 German Grey met als basis kleur licht grijs daar overheen Vallejo 71051 Barely Grey. Voor het groen ben ik uitgegaan van Vallejo 71007 Olive Green voor de pre-shade en Vallejo 71014 Gunship Green als kleur die daar overheen is gezet.

_________________
"live like I'll die tomorrow, dream like I'll live forever"[/i]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 okt, 2013 14:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1614
Woonplaats: Puttershoek
Dat is waar, in de "jungle" zal er vast en zeker weleens afgeweken zijn van de standaard regels. Hoewel het zo ook goed oogt want de registratie komt zo wel gelijk uit. Denk dat men niet voor 60-H wilde kiezen. Ik ga eens op onderzoek uit of er Spits waren op Semarang die weer afwijken van de rest. Het is altijd weer stof om over na te denken in elk geval.

Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 okt, 2013 14:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
ziet er prima uit :brouw: Enige tip die ik zou willen geven, maak banden niet zwart maar donkergrijs. Om de een of andere reden ziet dat er op schaal veel realistischer uit.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 okt, 2013 14:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
Bandjes zijn op dit moment teer-zwart...komt op de foto niet helemaal goed uit, maar wordt zeker in de gaten gehouden Nem ;)

_________________
"live like I'll die tomorrow, dream like I'll live forever"[/i]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement