De verlengde flaps zijn geschuurd.
Staan nu in de primer. Op de motorgondels moeetn volgens het ISPM artikel (en foto's) een tweetal luchthappers zitten. Die heb ik gemaakt van 2,3 mm plastic buis, geruimd naar 1,5 mm binnendiameter, en daarna schuin afgesneden en geschuurd.
In de vleugel zitten ook nog schijnwerpers. Uitgezaagd en gesneden en afgedekt met een stukje 0,5 mm plastic sheet. De vleugels kunnen nu in de primer; alle "grote" onderdelen zitten er op. Ik heb ook alvast twee malletjes gemaakt om later de flaps onder de juiste hoek vast te lijmen: 35 graden voor de buitenste en 23 graden (2/3) voor de binnenste.
Tenslotte voordat de romp dicht gaat nog een test raampje gemaakt met Kristal Klear; als dat namelijk niet lukt, moeten er alsnog de plastic ramen in. Het aanbrengen vergt wat oefening; alles wat over het verfwerk komt kan makkelijk weggehaald worden met een vochtige tissue of vinger. Maar bij het drogen zag ik dat er luchtbelletjes in zaten.
Kijken hoe dat verder droogt. Het raam gaat er in ieder geval toch uit, want die wil ik er pas inzetten als de hele romp af is, inclusief gesealde decals. Op deze foto is ook te zien, dat ik de deur een beetje naar onder heb laten uitsteken. In werkelijkheid verdwijnt ie helemaal naar boven, maar dat vond ik te kaal.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.