Na een klein weekje werk weer aan de slag. Interieur in de rechter romphelft geplakt. Ook de bolle waarnemersramen zitten er nu in.
Om het spul op zijn plaats te krijgen, moest wel de neuswielbak wat aangepast worden. Bij het vastlijmen van de pantry vielen aan paar van de mooie rode dingetjes er natuurlijk weer af. Ik heb de bovenste weer vastgelijmd, want bij een recente vlucht zag ik dat dat soort klemmetjes alleen maar aan de bovenkant zitten. Nu ontbreekt nog een rek dat naast de deur moet komen; dat zet ik er in voor het sluiten van de romp.
Tegelijkertijd begonnen met de vleugels. Boven- en onderkant op elkaar geplakt en de omtrek van rolroeren en flaps met een fineliner aangegeven, want die moeten er natuurlijk uit
As test eerst de flap gedaan. Dat ging met het mes nog redelijk soepeltjes.
De randen in de vleugel heb ik daarna wat taps geschuurd om nog een redelijk scherpe rand te krijgen, want in werkelijkheid loopt dat mooi flush met de bovenkant van de ingetrokken flap. De spleet in de vleugel heb ik opgevuld met plastic strips. Eerst eentje van 2 mm dik van de hele lengte met daarop gelijmd een halve lengte van 0,25 mm dik, die taps geschuurd tot hij in de spleet paste, en daarna over de hele lengte nog een stripje van 0,13 mm dik gelijmd, want ik wil hem iets naar binnen in de vleugel lijmen, en daar neemt de vleugeldikte toe.
De twee 0,4 mm messingdraadjes zitten er alleen maar om de strip er weer uit te trekken als ie te diep wegzakt. Daarna de strip in de vleugel gelijmd, de draadjes losgedrukt en afgeknipt en in de gaatjes weggeduwd. De flap zelf heb ik opgevuld met een stukje staf van 1,2 mm diameter en een stukje strip bij het dikke eind. Dat zal straks opgevuld worden met plamuur en rond geschuurd, zodat de flap een ronde voorkant krijgt.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.