Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 26 apr, 2024 6:04 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 22 okt, 2013 20:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2055
Woonplaats: Gemert
René schreef het al: 'Het blijft goed kijken naar foto's'. En dan gaat het met name om welke D.XXI je wilt neerzetten, want qua camouflagepatroon was er geen een identiek. Ik wist dat er op internet een foto te vinden moest zijn van een paar D.XXI's gereed voor aflevering aan de LVA:

Afbeelding

Het lijkt wel een kudde fries stamboekvee bij elkaar: allemaal andere vlekkies. Moet jouw friese hart toch sneller doen kloppen, toch René? :-)

Wat ik er maar mee wil zeggen is dit: als je echt een replica neer wilt zetten van een specifieke D.XXI dan moet je echt foto's hebben waarop alle aanzichten getoond worden. Wil je dit niet, of denk je niet alle aanzichten bij elkaar te kunnen sprokkelen (beiden heel goed mogelijk), spuit 'm dan met enige artistieke vrijheid ongeveer zoals het op schema's staat aangegeven. Zoals je het nu hebt gedaan is naar mijn mening meer artistieke vrijheid dan enigszins volgens aangegeven patroon. ;-)

Cheers, Peter

P.S. Bij het bekijken van het voorbeeld viel mij op hoe beeldvullend die prent is. Laat hem toch zo staan, want naar mijn bescheiden mening is ie wel mooi.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 okt, 2013 21:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 apr, 2013 10:37 am
Berichten: 449
Woonplaats: Velp (GLD)
Ok, kom er niet gemakkelijk mee weg. :mrgreen: En terecht. Weet wat me te doen staat. En ach, heb 1 a 2 maal per jaar er een model tussen dat niet gaat zoals ik wil, maar laat dat niet mijn Fokkertje zijn!
Bedankt voor de feedback, Brouwers.

Gr Porta

_________________
Like Germans said in this branch there will not be wounded, only dead.

'Laat ze maar', argumenteren velen, 'ik doe niks verkeerd.' Het probleem is dat Big Brother bepaalt wat verkeerd is, niet jij.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 okt, 2013 0:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Plasticprutser Peter schreef:
Het lijkt wel een kudde fries stamboekvee bij elkaar: allemaal andere vlekkies. Moet jouw friese hart toch sneller doen kloppen, toch René? :-)


Ik wordt al helemaal warm. :lol:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 okt, 2013 16:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 apr, 2013 10:37 am
Berichten: 449
Woonplaats: Velp (GLD)
Zo Brouwers,

Heb de D XXI nogmaals overnieuw gespoten. Ben er nog niet tevreden over, ben er wel achter dat ik moeite heb op deze schaal met een 3 kleuren camopatroon. Raak dan op een of andere manier het overzicht kwijt. Vind hem wederom niet realistisch en heb dan ook besloten om de stekker uit dit project te trekken.

Aan de andere deelnemers van de GB: veel succes!

Gr Porta

_________________
Like Germans said in this branch there will not be wounded, only dead.

'Laat ze maar', argumenteren velen, 'ik doe niks verkeerd.' Het probleem is dat Big Brother bepaalt wat verkeerd is, niet jij.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 okt, 2013 21:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Dat is jammer! maar wel een beetje begrijpelijk.
Hopelijk bouw je hem ooit nog af.

Gr Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 okt, 2013 21:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2055
Woonplaats: Gemert
Om in de sfeer van die friese kudde te blijven: Boe!

Dat het 3-KVP anno 1939 in schaal 1/72 niet effies in een middagje erop te rossen is zal niemand verbazen. Ik heb deze kit jahahaharen geleden (voor mijn gevoel net na 1939) ook gebouwd. Toen had ik een Badger single action verfblaffer aangeduwd door losse luchtflessen, wat ik niemand nog zal aanraden. Om het vlekkenpatroon te spuiten heb ik toen eerst het hele ding in een lichte kleur gespoten ('zandkleur'). Dat vervolgens met maskeertoei van Humbrol bestreken waar die kleur moest blijven. Daarna de groene kleur en dat weer gemaskeerd met die paarse prut en uiteindelijk het hele ding ondergespoten met 100% pure chocola...kleur. Toen dat droog was alle maskeerprut eraf gehaald en toen zag ik min of meer dit:

Afbeelding

Ook toen kon ik het voor elkaar krijgen om decals inclusief 'silvering' erop te krijgen en in de loop der tijd is de propellor ergens anders gaan wonen dan ik. De gebruikte 'MLM-kleuren' waren zo ergens in 1990 of zo de norm en dat zou ik vandaag de dag anders doen. Maskol zal ik eerlijk gezegd ook niet meer gebruiken, maar als de spuitkunsten niet al te groot zijn en je wilt zo'n camouflage spuiten dan is het wel een optie. Andere optie is dun papier in de juiste vorm knippen/snijden en dit met kleine bolletjes pritprutplak van de Action of zo vastzetten. Dat moet jou vast ook lukken en een beter resultaat kunnen neer zetten dan het hierboven getoonde exemplaar. Modelbouw is een kwestie van langzaam, maar goed en niet van 'quick and dirty'. Geduld en doorzettingsvermogen leveren meestal het beste resultaat op.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 okt, 2013 22:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
De mijne is zo'n 10 jaar geleden gekwast (heb nog steeds geen verfspuit, overigens). Eerst het hele ding chocolade bruin gemaakt, daarna met zacht potlood de groene en geel-bruine vlekken getekend en er op gekwast. Werkt ook.

Afbeelding

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 okt, 2013 1:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 apr, 2013 10:37 am
Berichten: 449
Woonplaats: Velp (GLD)
Citaat:
Plasticprutser Peter schreef:

Dat het 3-KVP anno 1939 in schaal 1/72 niet effies in een middagje erop te rossen is zal niemand verbazen.


@Peter, wou mijn Fokker dus niet in 1 middag in de kleur rossen. Voor de duidelijkheid: tussen elke laag heb ik 48 uur droogtijd gehouden. Heb vanaf het begin (nadat ik de primer erop had gespoten) de fout gemaakt (net als robh schrijft) om niet het camo patroon er globaal met potlood op te zetten. Dit had ik moeten afplakken en dan op kleur "rossen". Maar goed, hoe was het ook al weer? 2 stenen en een ezel... Ofzo?

Nu zit ik met een D XXI in een schaal van 1/74.8 door al de verf. Om hem nou weer in Mister Spierbal te gooien... Is de cockpit en motorblok ook weer kaal. (wie zei dat modelbouw en keuze,s maken makkelijk was/is?)

Gr Porta

_________________
Like Germans said in this branch there will not be wounded, only dead.

'Laat ze maar', argumenteren velen, 'ik doe niks verkeerd.' Het probleem is dat Big Brother bepaalt wat verkeerd is, niet jij.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 okt, 2013 18:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 apr, 2013 10:37 am
Berichten: 449
Woonplaats: Velp (GLD)
Foei, laat me niet klein krijgen. :mrgreen: Heb Mister Fokker in de Mister Spierbal staan/liggen. Dit is mijn 1e GB en laat me misschien onbewust opjagen. (en jagen doen we in het bos) Heb nog 2 maanden en laat dit project-je niet stranden. Ga/wil er toch een (klein) succesje van maken. Al is het alleen maar om hem niet in de kliko te laten verdwijnen. Zo Porta, heb mezelf even een schop onder de ball*n gegeven.

Gr Porta

_________________
Like Germans said in this branch there will not be wounded, only dead.

'Laat ze maar', argumenteren velen, 'ik doe niks verkeerd.' Het probleem is dat Big Brother bepaalt wat verkeerd is, niet jij.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 okt, 2013 19:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
That's the spirit. :brouw:

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement