Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 12:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 14 maart, 2024 22:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Inmiddels weer wat verder met de ondergrond. Meer vegetatie aangebracht met de ground cover en de grass tufts en grass patches. Uiteraard nog niet klaar, maar dat is wel te zien dacht ik zo. :mrgreen:

Ook begonnen met het weggedeelte te schilderen. Dit gedaan met sky grey van de Vallejo Model Color serie als basiskleur.
Het idee erachter is een grijze betonweg zoals ze nu in België op veel plaatsen liggen. Ik weet echter alleen niet of er in België in de Ardennen destijds al betonwegen lagen. Daar zit ik dus wellicht fout. Iets teveel aan het nu gedacht. Misschien dat Belgische forumleden dat wel weten. Vroeger had Walther hier wellicht een antwoord op, maar die is helaas niet meer onder ons. Toen ik hier begon dacht Walther altijd met mijn projecten mee met tips en adviezen.
Ik wil de weg verder voorzien van hoopjes sneeuw/drab en andere viezigheid zoals modder voor het winterse beeld. En het grijze nog wat verweren. Het oogt anders te schoon.

photo 596635

photo 596634


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 maart, 2024 17:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
De ondergrond vordert gestaag.

Het talud en voorgrond zijn zo goed als bekleed met ground cover en grass tufts en grass patches. De ground cover is ook gefixeerd met haarlak.
Dat betekent dat de berm aan de beurt is om te doen. Allereerst de berm voorzien van German camouflage black brown. Daarna komt daar ook wat ground cover te liggen en wil ik de stukken zand nog drybrushen.
Het weggedeelte ligt er een beetje raar bij. Ik had met sky grey van Vallejo het weggedeelte geschilderd, toen ik erachter kwam dat ik dat deel nog moest schuren. Daarna dus geschuurd en vandaar de aanblik. Toevallig gaat het al richting een vuile weg, maar het is niet zoals ik wil dat het eruit ziet, dus daar zal nog aan gewerkt worden.

photo 596954


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 maart, 2024 17:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1395
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hi, even mij opmerkingen voor wat ze waard zijn; zand werkt echt prima als basis voor modder, maar niet voor zand;-)
Leuk hoor om ook deze in die 'Reihe' zu haben, net als ik met vliegtuig types op schaal vroeger al. Nieuwe dingen zijn altijd lastig; ik geef even aan dat je de krammetjes van de omlijsting nog wegwerkt?
Het letterlijk 'vieze weer' mag best naar voren gebracht worden, maar niet overal was het van zichzelf helemaal modderig.

Groet, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement