Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 12:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 176 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 18  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 04 apr, 2022 19:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2512
Woonplaats: Den-Haag
Lekker man, goed bezig met al je kleuren.

Het groen is ook goed gelukt, net wat je zegt, met washes komen de kleuren nog beter tot zijn recht.
Lijkt allemaal licht, had ik ook, maar met de washes kan je aardig spelen met de kleuren.

Succes verder, Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 apr, 2022 21:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Thanks Peter.

Ik kan inmiddels wel zeggen dat ik echt los ben met de Crab. Het blijft oppassen met de flails, maar verder heerlijk voertuig om aan te werken.
Flink bezig met verweren nu.
De flailinstallatie heeft een aantal drybrushes gehad met German camouflage beige Model Color, German camouflage medium brown Model Color, dark yellow Model Color, dark yellow Model Air en brown sand Model Color. Allemaal Vallej́o tinten.
De bovenkant van de romp, het deel boven het loopwerk, heeft eerst een drybrush gehad met German camouflage beige van de Vallej́o Model Color serie en daarna een Vallejo green brown wash van de Model Air serie.
De koepel heeft drybrushes gehad met German camouflage beige en German camouflage black brown en US dark green om het bruin wat af te zwakken.
De flailinstallatie heeft alleen een aantal drybrushes gehad met alle bovengenoemde kleuren. Daar heb ik de wash niet aangebracht omdat ik de flailinstallatie vuiler wil hebben dan de rest van de Crab.

Geprobeerd om die typische grote rode Engelse cijfers op de koepel aan te brengen. Dat is helaas mislukt omdat de decals in stukken braken bij het loskomen van het papier. Omdat ik de tank zo Brits als mogelijk wil hebben, heb ik nu gele vierkanten bevestigd.

Het is weer een heel verhaal, maar wellicht interessant voor degenen die willen weten welke kleuren er gebruikt zijn of wat dan ook.
Het verweren is ook nog lang niet klaar, maar dit is gewoon zover we nu gekomen zijn. Het loopwerk wil ik nog onder handen nemen met pigmenten en de spettertechniek.

De Crab:

photo 555947

photo 555950

photo 555953

photo 555948

photo 555951


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 apr, 2022 22:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1395
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hey Sebastiaan, mooi hoe de aftermarket details zo mooi uitkomen op deze Sherman Crab-versie. Beetje gewaagd zoveel kleurschakering, maar het lichte accent is heel mooi. Ik zou niet al teveel stof of modder etc. erop gooien, want dat heeft ie al wel een beetje zelf al, zeg ik.

Hartelijke groet, Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 apr, 2022 20:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Thanks Anne.

Komt goed wat betreft stof aanbrengen.
De bouw van de Bronco tracks is klaar. Meteen verder met dezelfde set voor de Firefly die in aanbouw is. Die komt vanzelf hier wel een keer op het forum. :D
Deze tracks geschilderd met Tamiya dark iron en i.p.v. Tamiya X21, de inhoud van het potje is helemaal uitgedroogd, heb ik er matte vernis doorheen gemengd. Geeft hetzelfde matte effect.

Veel meer zal er de komende tijd niet aan de Crab of andere projecten gebeuren, want na 3 jaar wachten door Corona vertrekken we deze week eindelijk weer naar Frankrijk voor de meerdaagse Eerste Wereldoorlogreis van onze school. Megaveel zin in! En als ik terugkom, moet het huis opgeruimd worden, want we gaan verbouwen en verhuist mijn bouwplek naar de garage. Met als gevolg dat ik daarna vol gas verder kan met alles wat op de hobbytafel staat.

De Crab tot zover, er moet nog het één en ander gebeuren, maar ik ben tot nu toe heel tevreden met hoe hij erbij staat:

photo 556267

photo 556264

photo 556266

photo 556265


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 apr, 2022 21:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 25 aug, 2007 21:40 pm
Berichten: 1395
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel
Hoi Sebastiaan,

Tof en top, stay safe (ook voor je modellen;) en graag tot ziens.

Anne

_________________
-Opdat wij niet vergeten-

In de maak: 3 projectjes, in de planning:.. 4 ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 mei, 2022 21:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Thanks Anne. :D

Inmiddels weer terug van de Verduntrip met school, was weer megatof. Na een pauze van twee jaar weten we weer waarom we dit al sinds 2006 doen.
Daarna een weekje uitgerust in Zeeland en inmiddels weer eindexamens nagekeken.
Nu met Hemelvaart eindelijk wat dingen afgemaakt zoals de tankcommandant voor in de koepel van de Crab.

Zoals al veel eerder gezegd in dit topic, is het een figuurtje van een Tamiya Universal Carrier kit.
Ben geen fan van zijn klompvoeten, maar de bovenzijde van het figuurtje is alleszins acceptabel.
Ik vind hem goed genoeg geschilderd om te plaatsen. Op de mouwen rangonderscheidingstekens van Peddinghaus decals bevestigd. Ik kan ze aanraden. Die maken mooie decals.
Het figuurtje ook in de koepel geplaatst.

photo 558277

photo 558278

photo 558279

photo 558280


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 mei, 2022 14:31 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Pas op de laatste foto krijg je een goed zicht op het figur, ziet er goed uit, de koepelafdekking van de loop trouwens ook. Nu weet ik neit precies wat die wc rol daar doet, aan de rechter achterzijkat, maar als het de loopreiniger is, is deze wel erg clean, ik zou deze dan ook roetzwart hebben gekleurd

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 mei, 2022 15:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
Mooi man.
Ik vind je kleuren en stof op je Sherman erg mooi.

@bert
Volgens mij is dat zo’n volg paal die je kan uitklappen.
Maar inderdaad van afstand lijkt het wel een wc rol. Volgens mij had men die luxe niet vaak aan het front.

Martin

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 mei, 2022 21:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Ha Bert en Martin,

Dank voor jullie positieve feedback. Leuk om te lezen.

@Bert, als je de witte cirkel met de donkere stip bedoelt, die is zoals Martin al aangeeft onderdeel van de station-keeping equipment.
Geen loopreiniger dus, maar de stowage aan de achterzijde van de Crab moet nog verweerd worden. Zover was ik nog niet. :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 jun, 2022 7:29 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ah, weer wat geleerd, klinkt trouwens wel logisch dat volgtanks binnen deze markering dienten te blijven

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 176 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement