Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 27 apr, 2024 10:09 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 176 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 18  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 28 nov, 2021 18:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2512
Woonplaats: Den-Haag
Mooi Bas.

Goede basis om van daaruit de kleuren op te bouwen.

Succes, Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 dec, 2021 20:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Thanks Peter.

Nu de temperaturen buiten weer beginnen op te lopen wellicht binnenkort maar weer eens een spuitsessie houden buiten.

Op de laatste dag van 2021 even bezig geweest met de figuurtjes voor op de brug. Dat wil zeggen: de knoop doorhakken welke figuurtjes op de brug ik ga gebruiken. Ik heb zowel de eerder genoemde Gecko set als de Resicast figuurtjes besteld en ik ga voor de laatste na ze te hebben vergeleken.
De set van Gecko is inderdaad niet slecht voor een plastic set. Uitrusting ziet er heel behoorlijk uit, een goed gevuld decal setje (genoeg voor 30 figuurtjes) en PE. Toch ook hier en daar best wel wat flash bij vooral de figuurdelen.

De figuurtjes van Resicast doen qua grootte niet (echt) onder voor andere figuurtjes. Zie de foto hieronder. De linkse is van D-Day en de rechtse van Resicast. De Resicast figuurtjes zijn behoorlijk gedetailleerd en ik vind ze goed gesculpt en gegoten.

Ik vind de Resicast figuurtjes er net wat beter uitzien en ik merk dat ik een voorkeur voor resin figuren t.o.v. plastic figuren begin te ontwikkelen. De Gecko set gaat in de stash en zal nog wel ergens van pas komen.

photo 549783

Ik heb van Resicast ook nog een figuurtje aangeschaft voor aan het uiteinde van de brug. Dat betekent dat ik het qua figuurtjes rond heb nu deze figuurtjes er zijn:

photo 549782

Iedereen een goede jaarwisseling en veel bouwplezier in 2022 gewenst! :brouw:


Laatst bijgewerkt door no leaf clover op vr 31 dec, 2021 22:52 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 dec, 2021 22:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 maart, 2021 17:25 pm
Berichten: 129
Woonplaats: Zeeland
Ha Bas, die flash bij die gecko figuren viel mij ook op ja. Wat een bestelling zeg, maak er wat moois van zou ik zeggen. Jullie ook nog een goede jaarwisseling!
Groetjes Chris


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 jan, 2022 21:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Komt goed Chris.
Weer heel wat figuurtjes te schilderen met dit project, maar dat is alleen maar leuk.
Het zal wel even duren voor dit project klaar is, eerst het Atlantikwallproject afmaken en daar zit nog een hele berg werk in.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 maart, 2022 22:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Tussendoor verder gewerkt aan dit dio.

Voor de afwisseling is dat wel leuk. Veel figuurtjes en prikkeldraad gedaan bij het Atlantikwall project en dat is ook leuk, maar weer wat met een voertuig doen en zaken verfklaar maken blijft ook leuk.

De Sherman Crab heb ik afgemaakt, sommige zaken nog wat aangepast. Daarna in de grijze primer gespoten uit een spuitbus.

photo 554205

photo 554204

photo 554206

photo 554208

De turret basket staat in de witte primer en daarvan kunnen nu de details geschilderd worden:

photo 554203

Één track is nu klaar qua lengte en heeft ook de grijze primerlaag gehad. Zoals hieronder te zien, is de lengte aanzienlijk:

photo 554209

photo 554210

Verder nog wat figuurtjes in de primer gezet en wat wapens. Bij de drie figuurtjes links zag ik pas na het primen een aantal duidelijke gietnaden. Daar nog even mee aan de slag dus.

photo 554207


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 maart, 2022 21:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Begonnen met de tracks van de Crab te schilderen. De basiskleur zit er mooi op. Het is Tamiya dark iron met een klein tikkie Tamiya X21 er doorheen.

De chevrons nog bewerken met chroom of aluminiumkleur en daarna met track rust pigment wat roest aanbrengen en normaal gesproken zijn de tracks dan altijd een heel eind. Hier en daar nog wat zand toevoegen doet het ook vaak goed.

photo 554545

Begonnen met de carrier te spuiten met de kleuren en werkwijze die Peter gevolgd heeft bij zijn Wasp. Peter om wat nadere informatie gevraagd en toen ik die had, aan de slag gegaan. De basiskleur zit erop nu. Dat is een mix van US light green en green zinc chrome van de Vallejo Model Air serie.
Er zit meer US light green in de mix dan de zinc chrome.
Ik denk dat ik aan de randen te voorzichtig geweest ben en dat het daar minder dekkend had gemogen.
Nu verder met het oplichten door geel aan de mix toe te voegen, misschien kan ik daarmee de randen ‘herstellen’.
Als basiskleur vind ik het een hele mooie groen tint. Dat hebben we in ieder geval alvast. :D

photo 554541

photo 554542

photo 554543

photo 554544


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 maart, 2022 18:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Ook de Crab staat inmiddels in de basiskleur. Mag ook wel na twee jaar geleden aan dit project te zijn begonnen. :lol:
Eerst in het zwart gespoten met zwart van de Vallejo Model Color serie.
Daarna met dezelfde kleurmix als de Carrier de Crab zijn basiskleur gegeven. Zowel bij de Carrier en de Crab de mix uit de losse pols gemaakt, dus bij beide voertuigen is de verhouding net iets anders.
Voordeel van deze werkwijze is dat de flailrol en de flails zwart zijn. Ik dacht toen ik aan dit project begon, dat de flailrol en flails ook groen waren, maar die bleken zwart te zijn.

Bij het aanbrengen van de basiskleur geprobeerd om een soort van shading te creëren m.b.v. de zwarte ondergrond, maar gaandeweg het spuiten bleek het goed aanbrengen van het groen met alle moeilijk bereikbare plekken al moeilijk genoeg, dus het shadingidee maar even losgelaten.

Tijdens het spuiten wat schade hier en daar ontstaan, maar dat werken we bij het verweren vakkundig weg.
Ook drie flails gesneuveld, waarvan ik er twee nog moet herstellen. Ik heb de flailrol met flails niet apart gespoten, die zit al vast op het model. Had dat misschien beter wel kunnen doen, maar daar is het nu toch te laat voor.

Nu even bedenken of ik net als Peter bij de Wasp door geel aan het groen toe te voegen ga oplichten of dat ik met washes aan de gang ga. Vooral omdat, zoals gezegd, het groen goed aanbrengen al behoorlijk uitdagend was.

Hieronder de foto’s met onderaan de Crab naast de Sherman M4A1 76 voor het kleurverschil en daaronder naast de Carrier. De Carrier en de Crab ogen mooi naast elkaar qua kleur. Ben over de groene basiskleur van de Crab en de Carrier behoorlijk tevreden.

photo 555128

photo 555129

photo 555127

photo 555130

photo 555133

photo 555131

photo 555132


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 maart, 2022 21:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 maart, 2021 17:25 pm
Berichten: 129
Woonplaats: Zeeland
Ziet er weer heel goed uit Bas!
Ik doe het je niet na :lol:
Brits vind ik altijd wel leuk.
Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat!
Groetjes Chris


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 maart, 2022 17:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
Thanks Chris. :D

Jij komt ook zover hoor. :mrgreen: Gewoon lekker blijven bouwen en oefenen.
Toen ik een paar jaar geleden begon had ik nooit gedacht dat ik een Crab zou bouwen.
Het heeft niet voor niets ongeveer een jaar geduurd voor die in elkaar stond. :wink:
Dit is in ieder geval een project vol uitdagingen.
Ikzelf ben niet minder benieuwd naar het eindresultaat. :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 apr, 2022 20:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2818
Woonplaats: Dongen
De Crab is weer een paar stappen verder.

Zo goed als alle details zijn geschilderd.
De decals zitten erop. Ik ben nog aan het bekijken of ik de koepel voorzie van het typische rode nummer dat veel Britse Shermans hadden.
Ook op een aantal oude munitiekisten die ik als stowage aan de romp en koepel heb bevestigd, decals gemaakt. Het kleedt de zaak allemaal net wat meer aan. Gebruikte aanblik bereikt door er met bruin overheen te drybrushen.

Nu bezig met pinwashes en inlijnen om diepte op de koepel en de romp te krijgen. Dit aan het doen door German camouflage dark green goed verdund aan te brengen.
Op de rand van de koepel met een drybrush geprobeerd om daar de zaak op te lichten en dat heeft niet verkeerd uitgepakt. Dat wordt op meer plekken herhaald.
Begonnen om met pigment te chippen. Als eerste gun metal pigment gebruikt. Dat ziet er heel donker uit in het potje, maar droogt behoorlijk licht op. Straks ook nog track rust pigment erbij pakken.
Tot zover.

Hier het resultaat tot nu toe:

photo 555588

photo 555587

photo 555592

photo 555589

photo 555590

photo 555591


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 176 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 41 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement